1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

روش های برطرف کردن مشکلات در ویندوز 7

شروع موضوع توسط number1 در ‏8 مارس 2013 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. number1

    number1 Masoud برترین کاربر انجمن کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏18 آگوست 2012
    ارسال ها:
    675
    تشکر شده:
    934
    جنسیت:
    مرد
    ۱- آنتی ویروس و فایروال را غیر فعال کنید .
    یکی از دلایلی که ممکن است ویندوز ۷ نتواند به اینترنت متصل شود ، آنتی ویروس و فایروال شماست .
    شاید تعجب کرده باشید ، اما باید خدمت شما عرض کنم که برخی از آنتی ویروس ها و فایروال ها هنوز سازگاری کاملی با ویندوز ۷ ندارند و همین امر میتواند مانع از اتصال شما به اینترنت شود .
    پس از اینکه آنتی ویروس و فایروال را غیر فعال کردید ، یک بار دیگر هم تست کنید و ببینید که آیا اتصال به اینترنت انجام خواهد شد یا خیر . در صورتی که اتصال انجام نشد ، سریعا آنتی ویروس و فایروال را دوباره فعال کنید .
    ۲- درایور مودم و تجهیزات مربوط به شبکه را دوباره نصب و یا تعویض کنید .
    گاهی اوقات مشکل از درایورهاست . این مشکل میتواند به دو صورت باشد :
    ۱- فایل هایی که درایور مربوطه در هنگام نصب ایجاد کرده است ، خراب شده اند . خرابی ممکن است مربوط به یک برنامه دیگر باشد که با درایور ما ناسازگار است . گاهی اوقات هم میتوان این کار را به بدافزارها نسبت داد .
    ۲- درایور مربوطه با سیستم عامل ما ناسازگار است .
    به عنوان مثال درایوری که در اختیار دارید مختص ویندوز XP است و شما آن را روی ویندوز ۷ نصب کرده اید . مسلم است که جوابی نمیگیرید و باید درایور متناسب با سیستم عامل خود را نصب کنید . برای انجام این کار نیز میتوانید به وبسایت شرکت سازنده مودم خود رفته و درایور مناسب را دریافت کنید .
    گاهی اوقات درایور مربوط به همان سیستم عامل است ولی تفاوت در ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل مشکل ساز میشود . به عنوان مثال درایور مربوط به ویندوز ۷ را دریافت میکنید ولی باز هم میبینید که کار به درستی انجام نشده است . زیرا شما بایستی ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل را نیز در نظر میگرفتید .
    پس به همه این موارد خوب دقت کنید .
    ۳- با استفاده از ابزارهای ویندوز عیب یابی کنید .
    ویندوز خود دارای ابزارهایی به منظور عیب یابی اکثر نقاط سیستم است و برای اتصال به اینترنت هم ، چنین ابزاری وجود دارد . کافیست به کنترل پنل ویندوز مراجعه کرده و گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید .
    acdn.gooyait.com_uploads_1674.jpg
    پس از ورود ، باید به قسمت پایین پنجره مراجعه کرده و گزینه Troubleshoot problems را انتخاب کنید .
    acdn.gooyait.com_uploads_2466.jpg
    پس از آن مراحل عیب یابی شروع شده و در صورتی که این ابزار مشکلی را پیدا کند ، به شما هشدار داده و در صورت امکان راه حلی را نیز به شما پیشنهاد خواهد داد .
    ۴- حذف درایور و نصب مجدد آن توسط ویندوز .
    یکی امکانات بسیار عالی که در ویندوز ۷ وجود دارد امکان تشخیص قطعه ها توسط خود ویندوز است . در صورتی که ویندوز خود این قطعات را بشناسد ، دیگر نیازی به نصب درایور توسط شما نیست .
    پس بهتر است یک بار هم که شده این کار را به عهده ویندوز بگذاریم ، شاید نتیجه داد .
    ابتدا روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید .
    acdn.gooyait.com_uploads_3389.jpg
    در پنجره Computer Management و در قسمت سمت راست ، روی گزینه Device manager کلیک کنید .​
    acdn.gooyait.com_uploads_4309.jpg
    اکنون در قسمت سمت چپ ، بایستی گزینه Network adapters را با استفاده از فلش کنار آن گسترش دهید . سپس روی دیوایس مربوطه راست کلیک کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید . acdn.gooyait.com_uploads_5263.jpg
    بعد از انجام همه این کارها ، یک بار سیستم خود را Restart کنید . و پس از بالا آمدن سیستم اجازه دهید ویندوز عملیات شناسایی قطعه را آغاز کند . ممکن است که با این روش بتوانید دوباره به اینترنت متصل شوید .
    ۵- غیر فعال / فعال کردن مودم ( یا کارت شبکه ) .
    دقیقا مانند روش بالا ( روش شماره ۴ ) عمل کنید . اما بجای حذف کردن درایور ، تنها یک بار مودم را غیر فعال و سپس فعال کنید .
    برای انجام این کار نیز ابتدا روی دیوایس مربوطه کلیک راست کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید . پس از غیر فعال سازی دیوایس ، اکنون باید با راست کلیک کردن دوباره و انتخاب گزینه Enable فعال سازی را انجام دهید .
     

    موضوعات مشابه

    persian از این پست تشکر کرده است.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.