1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

دل درد در خانم ها

شروع موضوع توسط روح سوار در ‏31 مارس 2013 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. روح سوار

    روح سوار علی داداش کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏18 سپتامبر 2012
    ارسال ها:
    1,088
    تشکر شده:
    2,322
    جنسیت:
    مرد
    ما در این‌باره پیشنهادهایی برای شما داریم تا هرچه کمتر از ناراحتی‌ها و دل‌دردهای قاعدگی رنج ببرید و مانع آن شوید که این دل‌دردها شما را از بیرون‌رفتن و کار‌کردن و فعالیت‌های معمول باز دارد. نکته اصلی برای از بین‌بردن دل‌دردهای قاعدگی کاهش تورم و تجمع مایعات در بدن است. این‌کار با کاهش مصرف مواد‌غذایی تورم‌زا، افزایش مصرف مواد‌غذایی ضد‌تورم و ضد‌نفخ و همچنین داشتن یک زندگی پرجنب‌و‌جوش و فعال صورت می‌گیرد.
    غذاهای ضد‌نفخ بخورید
    مواد‌غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ تاثیر ضد‌تورم دارند و راه را بر تولید پروستاگلاندین که موجب ‌دل‌دردهای قاعدگی می‌شود می‌بندد. حتما ماهی‌های چرب مثل سالمون، ساردین‌ و ماهی دودی را امتحان کنید. به‌مدت ۳ماه روزانه ۲گرم روغن ماهی بخورید و آن را به‌مرور تا یک‌گرم در روز کاهش دهید.
    گردو و روغن زیتون خاصیت ضد‌التهاب دارند زیرا با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین، تاثیر اسپاسم و گرفتگی شکم را از بین می‌برند.
    با خوردن این مواد‌غذایی سرشار از کلسیم و منیزیم دل‌درد و گرفتگی شکم را تسکین دهید:
    منیزیم: برگ‌های سبز خوردنی مثل کلم‌پیچ و کاهو و گردو.
    کلسیم: کلم بروکلی، ماهی ساردین و سالمون، کنجد، ملاس نیشکر.
    به‌طور‌منظم ورزش کنید: ورزش‌کردن منظم در طول ماه می‌تواند از شدت علائم قاعدگی بکاهد و به سلامت کلی بدن شما بیفزاید
    اینها ممنوع هستند
    برخی مواد‌غذایی موجب افزایش نفخ و تورم می‌شوند؛ مانند گوشت قرمز، کره، پنیر و چربی غنی‌شده، به‌ویژه اسیدهای چرب ترانس موجود در کیک‌های آماده و شیرینی‌ها که حاوی روغن‌های هیدروژنه و اشباع‌شده است؛ پس بهتر است در این روزهای خاص از مصرف آنها دوری کنید.
    ‌● آخرین توصیه ها
    به‌طور کلی تغذیه‌تان را ارتقا دهید:
    شما باید در این روزهای خاص مصرف نمک و شکر را به حداقل برسانید. حتما روزی ۸ لیوان آب بنوشید و میوه‌ها و سبزی‌ها را بیش‌از‌پیش در برنامه غذایی خود بگنجانید. قرص‌های مکمل و با کیفیت حاوی مولتی‌ویتامین و مواد معدنی را هم فراموش نکنید./m
     

    موضوعات مشابه

    گلناز2222 از این پست تشکر کرده است.
  2. nano

    nano کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏9 مارس 2013
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    169
    میسی
     
  3. روح سوار

    روح سوار علی داداش کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏18 سپتامبر 2012
    ارسال ها:
    1,088
    تشکر شده:
    2,322
    جنسیت:
    مرد
    خواهش میکنم
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.