1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

خوراکی هایی برای کاهش اشتها

شروع موضوع توسط *amir ali* در ‏11 آوریل 2013 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. *amir ali*

    *amir ali* مدیر بخش سرگرمی و تفریح کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏2 اکتبر 2012
    ارسال ها:
    1,973
    تشکر شده:
    832
    جنسیت:
    مرد
    اما با اضافه کردن مواد غیرمشخص به غذای خود نمی توانید به طور معجزه آسایی باعث آب شدن چربی های اضافه بشوید. اما برخی از خوراکی ها هستند که وقتی آنها را درست و با هم مصرف می کنید باعث کاهش یافتن اشتهای شما می شوند.

    ۱٫ خوردن یک سیب به طور روزانه

    برای نظم بخشیدن به اشتهای خود بهتر است خوراکی هایی مصرف کنید که فیبر بالایی دارند. غذاهای سرشار از فیبر خیلی دیر هضم می شوند و باعث می شوند تا مغز در برابر وسوسه غذاخوردن مقاومت بیشتری داشته باشد. در ضمن، غذاهای فیبردار باعث تثبیت میزان قند خون می شوند که کمک می کند تا متوجه شوید چقدر گرسنه هستید. با اضافه کردن حدود ۱۴ گرم فیبر اضافه به غذای روزانه خود، می توانید میزان کالری را تا ۱۰ درصد کاهش دهید. فیبر موجود در سیب و مرکبات کمک می کند تا معده احساس پر بودن پیدا کند. بنابراین، برای میان وعده های خود پیش از شام می توانید از سیب به همراه کره بادام زمینی استفاده کنید.

    ۲٫ انتخاب کربوهیدرات مناسب

    لوبیا، عدس، موز سبز و سیب زمینی سرد در خود چه دارند؟ آنها سرشار از نشاسته و کربوهیدرات هایی هستند که به طور هضم نشده از معده عبور می کنند و در روده بزرگ تخمیر می شوند. این پروسه باعث انتشار اسیدی می شود که برای انرژی، چربی ذخیره شده در بدن (به ویژه پهلوها) را می سوزاند. بعلاوه، نشاسته باعث می شود تا به طور موقت احساس پر بودن داشته باشید و تا یک ساعت پس از مصرف، اشتها نداشته باشید.

    اگر برایتان سوال است که سیب زمینی گرم با سرد چه فرقی دارد باید بدانید وقتی سیب زمینی سرد می شود، مولکول های نشاسته در آن سفت تر می شود. اما با گرم کردن آنها دوباره این کریستال ها از هم باز می شوند. بهترین منبع نشاسته، سیب زمینی هندی، نخود فرنگی، نخود آبگوشتی و جو است.

    ۳٫ اضافه کردن مقداری سرکه

    برای جلوگیری از دل ضعفه های میانِ وعده های غذایی، دو قاشق غذاخوری سرکه به غذاهای مملو از فیبر خود اضافه کنید. اسید استیک موجود در سرکه موجب کاهش میزان قند موجود در کوبوهیدرات ها می شود که از افزایش میزان قند خون نیز جلوگیری می کند. این کار باعث می شود تا لزوم مصرف میان وعده و اشتهای شما از بین برود. تحقیقات نشان داده اند افرادی که هنگام صبح با صبحانه خود یک و نیم قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، ۲۵۰ کالری کمتر از دیگران غذا می خورند.

    ۴٫ خوردن شکلات تلخ

    آیا به دنبال غذای آرامش بخش می گردید؟ شکلات تلخ را انتخاب کنید. شکلات تلخ باعث فرونشاندن میل شدید به غذاخوردن در انسان می شود زیرا مغز را مملو از اندورفین – نوعی ماده شیمیایی که باعث افزیش احساس شادی و آرامش در انسان می شود – می کند. تحقیقاتی ثابت کرده است زنانی که شکلات تلخ می خورند یا حتی آن را بو می کنند، میل کمتری به غذا خوردن دارند.

    خوردن شکلات همچنین باعث کاهش میزان گرلین - هورمون گرسنگی – می شود. البته از این نکته برای مصرف بیش از حد شکلات استفاده نکنید. هر مربع ۲۸ گرمی شکلات حدود ۱۷۰ کالری و ۱۲ گرم چربی دارد. بنابراین، خوردن زیاد آن باعث افزایش کالری در بدن شما می شود.

    ۵٫ فلفل قرمز و تند

    اضافه کردن فلفل قرمز و تند به غذا باعث کمتر خوردن غذا می شود، البته این یک علاج قطعی نیست. تحقیقات نشان می دهد فلفل قرمز متناسب با احساس سوختگی در دهان، باعث کم شدن اشتهای شما می شود. اگر همیشه غذاهای تند مصرف می کنید و در برابر تندی فلفل ایمن هستید، این راهکار برای شما کارساز نیست.

    این سوزش زبان شماست که باعث کاهش اشتها می شود. اگر تصور می کنید مصرف فلفل های هندی باعث آب شدن چربی های اضافه می شود، سخت در اشتباه هستید. شاید مواد تشکیل دهنده آن باعث افزایش متابولیسم بدن شود اما فقط ۲۰ کالری اضافه را از بین می برد.

    ۶٫ بشقاب خود را پر کنید

    یکی از روش های سیر شدن با کم غذا خوردن، گول زدن مغز است. باید به گونه ای عمل کنید که مغز احساس کند شما زیاد غذا خورده اید. تحقیقات نشان داده اند یکی از رازهای کم کردن وزن، اندازه و حجم غذاست. به جای کم کردن میزان غذای خود غذاهایی مصرف کنید که حجم زیادی از بشقاب شما را اشغال می کند و در ضمن، کالری کمتری نیز دارد.

    غذاهای زیادی همچون سوپ های آبکی، میوه ها و سبزیجات هستند که حجم آب زیادی دارند. ابتدا این غذاها را پیش از غذای اصلی خود میل کنید. برای کاهش وزن این قوانین را رعایت کنید. این غذاها هم به زمان زیاد نیاز دارند هم حجم معده شما را پر می کنند. افرادی که اینگونه غذا می خورند، در هر وعده حدود ۸۰۰ کالری کمتر از بقیه مصرف می کنند.

    ۷٫ میوه کاج

    اشتهای خود را با خوردن دانه های کاج کاهش دهید. روغن مفید و اسید پینولنیک این دانه ها به دو روش باعث کنترل اشتها می شوند: باعث تحریک هورمون هایی می شود که اشتها را کاهش می دهند و باعث می شوند تا غذاها برای مدت بیشتر در معده شما باقی بمانند در نتیجه زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

    یافته های علمی ثابت کرده اند، دانه های کاج تا ۳۶ درصد احساس گرسنگی را در فاصله زمانی چهار ساعته کاهش می دهند. این دانه ها چربی و کالری بالایی دارند در نتیجه آنها را به میزان زیاد مصرف نکنید.
     

    موضوعات مشابه

    baranbahar از این پست تشکر کرده است.
  2. baranbahar

    baranbahar ♥♥♥♥♥ عضو تیم مدیریت مدیریت ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2013
    ارسال ها:
    18,925
    تشکر شده:
    17,497
    جنسیت:
    زن
    مرسی جالب بود
    امیر شروع این مطلب اما نمیخواست
     
  3. *amir ali*

    *amir ali* مدیر بخش سرگرمی و تفریح کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏2 اکتبر 2012
    ارسال ها:
    1,973
    تشکر شده:
    832
    جنسیت:
    مرد
    khj mikonamnishkhand
    ok
     
  4. baranbahar

    baranbahar ♥♥♥♥♥ عضو تیم مدیریت مدیریت ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2013
    ارسال ها:
    18,925
    تشکر شده:
    17,497
    جنسیت:
    زن
    افرین به با جنبه بودنت
     
  5. *amir ali*

    *amir ali* مدیر بخش سرگرمی و تفریح کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏2 اکتبر 2012
    ارسال ها:
    1,973
    تشکر شده:
    832
    جنسیت:
    مرد
    nishkhandmc
     
  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.