1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

اگر از خواب خود راضی نیستید بخوانید!!!!!!!

شروع موضوع توسط shiva در ‏23 آوریل 2013 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. shiva

    shiva كاربر دوست داشتني کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آگوست 2012
    ارسال ها:
    1,963
    تشکر شده:
    784
    جنسیت:
    زن
    اگر از خواب خود راضی نیستید حتما بخوانید
    [​IMG]


    همه ما می دانیم اگر شب درست و کامل بخوابیم در طول روز سرحال تر، هوشیارتر و خوش اخلاق تر هستیم و تصمیمات بهتری می توانیم بگیریم. اما گاهی مسایلی پیش می آیند که خواب را از چشم ما می ربایند و ما را از لذت بی بدیل خوابیدن محروم می کنند. صرف نظر از اینها، حقایقی در مورد خواب وجود دارد که حتما باید بدانید:

    • تقریبا همه افراد که کمتر از ۸ ساعت در شب می خوابند، در طول روز ضعیف می شوند.

    • در نتیجه بی خوابی یا کم خوابی، افراد در خطر جدی حمله های قلبی و سکته، دیابت نوع دوم، سرطان و کوتاه شدن عمر قرار دارند.

    • پس از ۱۷ تا ۱۹ ساعت بی خوابی، فعالیت مغزی انسان همچون افراد مست است.

    • بدهکاری های خواب نیز همچون بدهی های مالی روی هم انباشته می شوند و نمی توانید با خواب زیاد در آخر هفته این قرض را پرداخت کنید.

    • باید بدانید متاسفانه حدود ۶۵ درصد از مردم دنیا از مشکلات خواب رنج می برند و روزها را با خستگی شب می کنند.
    مسایل مختلفی در زندگی باعث کم یا بی خوابی می شوند. استرس های کاری، نگرانی های مالی و مشکلات داخل خانه همه می توانند ما را به شب زنده دارهای دایمی تبدیل کنند. در این مطلب روش هایی را برایتان نام برده ایم که کمک می کنند تا بتوانید شب ها زودتر بخوابید و خواب راحتی نیز داشته باشید.

    ۱. هر شب در ساعت مشخصی بخوابید و صبح در ساعت مشخصی بیدار شوید.
    این نظم باید در همه روزهای هفته و حتی تعطیلات نیز برقرار باشد. با رعایت این برنامه خوابی منظم به طور واضح متوجه کم یا زیاد شدن میزان خواب خود در طول هفته خواهید شد.


    ۲. پیوسته و بلاانقطاع بخوابید.
    خواب های تکه تکه یا خوابیدن و بیدار شدن های مکرر در طول شب باعث خواب آلودگی در روز، پایین آمدن کارایی و یادگیری می شود و حتی در حافظه نیز تاثیر منفی دارد.


    ۳.خیلی سریع کمبود خواب خود را جبران کنید.
    روزهایی که شب پیش کم خوابیده اید یا خواب کاملی نداشته اید، حتما شب زودتر بخوابید تا کمبود خوابتان جبران شود. اگر شب دیر بخوابید، مطمئن باشید شب دوباره نمی توانید درست بخوابید و دیر خوابتان می برد.
    البته برای جبران خواب می توان در طول روز چرت زد – البته نباید طولانی یا در ساعت های نزدیک عصر باشد زیرا این مساله باعث به هم زدن چرخه خواب شما می شود. برای جبران کمبود خواب خود، همه آخر هفته را در رختخواب به سر نبرید. این مثل این است که برای کم کردن وزن خود فقط روزهای جمعه ورزش کنید و رژیم بگیرید.
    ۴. پس از ساعت دو بعدازظهر کافئین مصرف نکنید.
    کافئین دوره شش ساعته دارد. به این معنا که ۶ ساعت پس از آخرین جرعه شما، اثر آن همچنان در بدن باقی می ماند. این مساله شما را وارد دور باطل می کند. یعنی صبح که با خستگی و کم خوابی از خواب بیدار شوید، برای سرحال شدن یک فنجان قهوه می نوشید. به طور خلاصه، عصر کافئین می نوشید، شب دیر می خوابید، صبح بد بیدار می شوید و برای جلوگیری از خواب آلودگی دوباره قهوه می نوشید.
    ۵. بین ساعت های ۵ تا ۷ بعدازظهر ورزش کنید.
    سه ساعت پیش از خواب از ورزش های سنگین پرهیز کنید: ورزش باعث می شود دمای دورنی بدن ۵ تا ۶ ساعت افزایش بیاید. برای اینکه خواب راحتی داشته باشید باید دمای بدن شما پایین باشد.
    ۶. اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
    بهترین دما برای اتاق خواب ۶۵ درجه فارنهایت است. گرمای اتاق خواب باعث کابوس دیدن می شود. اگر اتاق را خیلی سرد هم نگه دارید باز نمی توان راحت خوابید زیرا بیشتر توجه بدن به ثابت نگه داشتن دمای درونی خود است.


    ۷. نور اتاق را کم کنید
    نورهای روشن باعث بیدار و هوشیار نگه داشتن انسان می شوند. بنابراین، پیش از خوابیدن در معرض نورهای زیاد نباشید و تا حد امکان نور اتاق را کم کنید.
    ۸. از وسایل الکترونیک استفاده نکنید.
    منظور استفاده نکردن از کامپیوتر، تلویزیون، آی‌پد، آی‌پاد یا اسمارت‌فون در اتاق خواب است. این وسایل باعث بد خوابیدن شما می شوند و استرس هم ایجاد می کنند.


    ۹. پیش از خواب مطالعه کنید.
    ۳۰ دقیقه قبل از خواب سعی کنید کتاب های مورد علاقه خود را بخوانید. البته ترجیحا کتاب ها یا مقاله های مربوط به شغلتان را نخوانید.


    ۱۰. استراحت کنید.
    بدن شما به چیزی بین استرس های روزانه و خواب شبانه نیاز دارد. اسنک سبک، دوش آب گرم یا ورزش های سبک همچون یوگا می توانند به از بین رفتن استرس های روزانه کمک کنند. اگر در میانه شب از خواب بیدار شدید و دیگر نتوانستد دوباره بخوابید، از رختخواب بیرون بیایید. کارهای آرامش بخش که نیازی هم به تمرکز ندارند، انجام دهید. با این روش ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد دوباره خوابتان می گیرد و می توانید به تخت خود بازگردید.
    برای اینکه روز پرنشاط و پرانرژی داشته باشید می توانید یک ساعت به ساعات معمول خود اضافه کنید.
    منبع : افکار
    گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی
     

    موضوعات مشابه

  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.