1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

هزینه روزانه دختران ایرانی بابت آرایش کردن + آمار

شروع موضوع توسط ღღfatemehღღ در ‏18 ژوئن 2013 در انجمن اخبار و مطالب گوناگون خبری

  1. ღღfatemehღღ

    ღღfatemehღღ ♥♀ҒдТЄщЭЧ♀♥ برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی) کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏14 آگوست 2012
    ارسال ها:
    3,355
    تشکر شده:
    3,575
    جنسیت:
    زن
    درباره افزایش گرایش جوانان به استفاده از مواد آرایش، جامعه‌شناسان معتقدند گاه آرایش بیش از حد و غیرمتعارف در دختران و پسران، جدای از دلایل شخصیتی و رفتاری فردی تبدیل به ابزاری برای کسب قدرت اجتماعی و لجبازی می شود.​
    ایالات متحده در صدر جدول صادرکنندگان محصولات آرایشی
    بر اساس تحقیقاتی که مرکز گلوبال استادی در سال ۲۰۰۸ انجام داده است،‌ سهم ایالات متحده از بازار جهانی محصولات آرایشی در حدود ۳۸٫۲ میلیارد یورو بوده است. لازم به ذکر است که شرکت پراکتر و گمبل که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی دنیا است، آمریکایی است.
    نتایج به دست آمده از این تحقیقات حاکی از آن است که سهم ژاپن و چین از بازار محصولات آرایشی به ترتیب ۲۳٫۷ و ۸٫۲ میلیارد یورو است. اروپا با سهم کلی ۶۳٫۵ میلیارد یورو، بیشترین سهم را داراست. در بین کشورهای اروپایی، کشور آلمان با سهم ۱۱٫۷ میلیارد یورویی بیشترین سهم را داراست و کشورهای فرانسه (۱۰٫۴ میلیارد یورو)، انگلستان (۱۰ میلیارد یورو)، ایتالیا (۸٫۸ میلیارد یورو) و اسپانیا (۷٫۴ میلیارد یورو) در رتبه‌های بعدی هستند.
    aberooztarinha.com_wp_content_uploads_2012_06_22952_334.jpg
    ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی دنیا
    ایران بعد از عربستان، بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد. کل مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ در حدود ۷٫۲ میلیارد دلار است که با میانگین رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از کشورهای اروپای شرقی بالاترین رشد را دارد و این بدان علت است که تقریبا نیمی از جمعیت منطقه زیر ۳۰ سال هستند. در این حال ۱۴ میلیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریبا ازکل کشورها منطقه ربوده اند به نحوی که تقریبا ۲۹ درصد کل مصرف کنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر اگر جمعیت زنان خاورمیانه ۱۵۵ میلیون نفر باشد، ۹ درصد این زنان یعنی ۱۴ میلیون نفر زنان ایرانی حدود یک سوم یعنی ۲٫۱ میلیارد دلار هزینه لوازم آرایشی از ۷٫۲ میلیارد دلار بازار لوازم آرایشی خاورمیانه را پرداخت می کنند.​
    اغلب اجناس در بازار ایران تقلبی، نامرغوب و چینی هستند و لوازم آرایشی قاچاق بدون هیچ گونه نظارت و مجوزی در فروشگاه‌ها و حتی کنار خیابان به فروش می رسند. در سطح جهانی ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم آرایش به خود اختصاص است.
    رقابت در بازار محصولات آرایشی
    ده کشور برتر در زمینه لوازم آرایشی بیش از نیمی از بازار این محصولات را در اختیار دارند. این شرکت‌ها با ایجاد مافیایی قدرتمند، از تصویب قانون‌ها و انجام اقداماتی که با منافع شرکت‌های تولیدی مواد آرایشی سازگار نباشند، جلوگیری می‌کنند.
    aberooztarinha.com_wp_content_uploads_2012_06_22953_498.jpg
    لوازم آرایشی، سمومی زیبا و خوشبو
    مقاله های زیادی درباره خطر استفاده از برخی روانسازها در مواد آرایشی منتشر شده است. سدیم لوریل سولفات (SLS) استفاده شده در این مواد سبب مشکلات پوستی متعددی می‌شود که آماس پوستی شایع‌ترین آنهاست. از مواد رایجی که در بعضی محصول ها یافت می شود، می توان به ماده ای اشاره کرد که به ویژه در محصولات حاوی سورفاکتانت یافت می شود و از طریق پوست، تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان‌زایی نیز دارد. ایزوپروپیل الکل و الکل های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می شود، می تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع‌تر پوست شود.​
    سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات که در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی یافت می شود، در دسته سورفاکتانت های آنیونی قرار می گیرند و در اکثر مواد شوینده و کف‌کننده استفاده می شوند. سورفاکتانت های کاتیونی نیز که بار الکتریکی مثبت دارند، در محصول هایی از قبیل نرم‌کننده‌ها و صاف کننده‌های مو و لباس به عنوان ضدالکتریسته ساکن وجود دارند. مصرف این مواد علاوه بر آثار التهابی و آلرژیک بر پوست و چشم، درصورت جذب سیستمیک یا خورده شدن به طور اشتباهی می تواند آثار داخلی متعددی داشته باشد.
    کلروفورم های حاوی آئروسل در ترکیبات عطرها و ماده ای به اسم “دی متابروسالان وتری متابروسالان” و “تتراکللوروسال دئودرانت‌ها سی لانیلید” در دئودورانت ها زمانی که در مواجه با نور آفتاب قرار می گیرند، حساسیت‌زا هستند.
    پارابن که به عنوان ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد در افراد دارای حساسیت به پارابن، سبب خارش و آماس پوستی می‌شود. همچنین آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات حاکی از فعالیت استروژنی ضعیف این مواد است. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده‌تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند. این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و… وجود دارد.
    فرمالدئید که در خیلی از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و… یافت می شود، می‌تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و در صورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در محصول های مختلف، به ویژه در محصول های زیبایی و آرایشی مصرف می شود، می تواند در صورت رعایت نکردن استانداردهای خاص، مشکل‌ساز باشد. گاهی این رنگ ها برای ایجاد رنگ خاصی با هم ترکیب می شوند که علاوه بر عوارض پوستی، می تواند عوارض متعدد داخلی نیز داشته باشد. به ویژه در مورد رژ لب که در طول روز چند بار تکرار شده و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیما نیز وارد بدن شود. همچنین استفاده بلندمدت از مواد آرایشی سبب نازک شدن پلک می‌شود.
     

    موضوعات مشابه

    behnamSafir26 از این پست تشکر کرده است.
  2. روح سوار

    روح سوار علی داداش کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏18 سپتامبر 2012
    ارسال ها:
    1,088
    تشکر شده:
    2,322
    جنسیت:
    مرد
    khandidan خوشم اومد khandidan
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.