1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

عکس هایی از هواپیمای بویینگ 797 در حال آزمایش

شروع موضوع توسط behnamSafir26 در ‏26 ژوئیه 2012 در انجمن هوا و فضا

  1. behnamSafir26

    behnamSafir26 BehNam کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,016
    تشکر شده:
    245
    جنسیت:
    مرد
    عکس هایی از هواپیمای بویینگ 797 در حال آزمایش

    به گزارش تک ناز به نقل از افکار نیوز : گفته می شود شرکت بوئینگ در حال آماده سازی جت ۱۰۰۰ نفره مسافری است که می تواند صنعت سفر هوایی را برای بعد از ۱۰۰سال ( که با طراحی رادیکال بال ترکیبی تغییر شک لداده شده است) تغییر دهد . این تحقیقات در ابتدا با توسط شرکت بویینگ با همکاری مرکز پژوهشی ناسا لانگلی شروع شد .

    هواپیمای ماموت بالی با فاصله دوسربال ۲۶۵فوت در مقایسه با ۲۱۱ فوت مدل ۷۴۷ میباشد . این هواپیما برای ترمینالهای جدیدی که برای هواپیمای ۵۵۵ نفره ایرباس ۳۸۰ استفاده میشودف طراحی شده است که خود این ایرباس فاصله دو سر بالی برابر با ۲۶۲ فوت دارد . این پاسخ بویینگ به هواپیمای ایرباس ۳۸۰ است که فعلاً ۱۵۹ سفارش را دریافت نموده است ، اما هنوز ۷۹۷ توسط هیچ مسافری رتبه دهی نشده است . بویینگ قصد دارد پروژه سوپر ۷۴۷ ایکس خود را در سال ۲۰۰۳ تمایل کمی از طرف شرکتهای هواپیمایی برای آن نشانداده شد، را برای اینکار قربانی کند ؛ اما هنوز این پروژه ایرباس شکن خود را در بویینگ فانتوم با همکاری ناسا لانگلی ادامه میدهد .

    هواپیمای ایرباس ۳۸۰ در واقع تکنولوژی سال ۱۹۹۹ است که ۱۳ میلیارد دلار هزینه داشته است و مزیت دیگر برای بویینگ این استکه این هواپیما( آ۳۸۰ ) براساس ساختار کلاسیک لوله ای ساخته شده است بنابراین مزیتهای بزرگی برای برای بال پرنده یاهمان بال ترکیبی وجود دارد که مهمترین آنها افزایش نیروی لیفت به میزان P و کاهش ۲۵ درصدی وزن هواپیماست که تخمین زده می شود ۳۳ درصد کارآمد تر از A۳۸۰ خواهد بود و سرمایه گذاری دلار ۱۳ میلیارد دلار ایرباس را بسیار متزلزل مینماید .

    awww.taknaz.ir_upload_67_0.712063001335194780_taknaz_ir.jpg

    awww.taknaz.ir_upload_67_0.428931001335194785_taknaz_ir.jpg

    استحکام به علت پهن پیکری یک عامل کلیدی دیگر در هواپیما بال ترکیبی است، اغتشاش را کاهش می دهد و ایجاد استرس کمتر در قاب هوا اضافه می کند که به بهره وری فوق العاده ای در ۷۹۷ کمک میکند تا آنجا که این غول پرنده میتواند ۸۸۰۰ مایل دریایی را با ۱۰۰۰ مسافر با سرعت کروز ۰.۸۸ ماخ یا ۱۰۴۶ کیلومتر بر ساعت طی نماید که این خود مزیتی در مقایسه با ایرباس ۳۸۰ با سرعت کروز ۹۱۲ کیلومتر برساعت میباشد و به هر حال بویینگ با این پروژه خود ایرباس ۳۸۰ را به مبارزه پر مخاطره ای در بازار هواپیمایی غیر نظامی کشانیده است .
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.