1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

میوه را در صبحانه خود بگنجانید

شروع موضوع توسط behnamSafir26 در ‏26 ژوئیه 2012 در انجمن تغذیه

  1. behnamSafir26

    behnamSafir26 BehNam کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,016
    تشکر شده:
    245
    جنسیت:
    مرد
    میوه را در صبحانه خود بگنجانید

    awww.taknaz.ir_user_files_L129138479090.jpg
    آیا شما هم از آن گروه افرادی هستید كه صبحها وقت كافی برای خوردن صبحانه در نظر نمی‌گیرید و براحتی آن را از برنامه غذایی خود حذف می‌كنید؟ اگر شما هم به هر دلیلی و براحتی بدون صبحانه از خانه خارج می‌شوید، بدانید كه وعده غذایی مهم و پرخاصیتی را از دست داده‌اید.

    اما برای انتخاب صبحانه‌ای متنوع و مغذی نیز بهتر است مواد غذایی سالم و خوشمزه را انتخاب كنید. با این كار هرچه بهتر و بیشتر از مصرف آن بهره و لذت خواهید برد.

    ممكن است شما هم در برنامه روزانه خود و در میان كارهایی كه صبح باید انجام شوند، خوردن صبحانه را كم‌اهمیت‌ترین بدانید یا حتی بدتر از این، شاید این كار مهم(خوردن صبحانه) هیچ‌‌وقت در برنامه روزانه شما جایی نداشته باشد؛ اما یك صبحانه سالم و مغذی، انرژی كافی و مناسب برای كارهای روزمره را فراهم می‌كند، شروع روزی خوب را نوید می‌دهد و برای سلامت كلی فرد ضروری است. پس این وعده غذایی را نادیده نگیرید. مطمئن باشید، خوردن صبحانه از آنچه فكر می‌كنید، مهم‌تر است.

    حتی اگر صبح زمان كافی ندارید، انتخاب گزینه‌هایی سریع‌تر و راحت‌تر به شما كمك می‌كنند همچنان زمانی برای این وعده مهم داشته باشید.

    فواید صبحانه‌ای سالم و مغذی
    با خوردن صبحانه، شما روز خود را با وعده‌ای سالم و سرشار از مواد مغذی شروع می‌كنید؛ چرا كه محققان می‌گویند صبحانه اساس سلامت كلی بدن در طول عمر خواهد بود.

    شاید برخی از ما به اشتباه تصور كنیم خوردن صبحانه تنها برای كودكان و نوجوانان مهم و ضروری است و بزرگسالان نیاز چندانی به آن ندارند؛ اما متخصصان فواید صبحانه برای بزرگسالان را نیز بسیار مهم می‌دانند. به عنوان مثال، زمانی كه شما صبحانه‌ای مغذی می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را بیشتر دریافت می‌كنید. همچنین پیش از وعده ناهار كمتر از مواد غذایی چرب و حاوی كلسترول استفاده خواهید كرد. در ضمن همان‌طور كه همه می‌دانیم با خوردن این وعده غذایی بهره‌وری و تمركز ما هم در طول روز افزایش می‌یابد. به علاوه با خوردن صبحانه‌ای مناسب می‌توانید وزن خود را نیز كنترل كنید. پس درمی‌یابیم كه با این اقدام ساده، می‌توانیم با حفظ وزنی متعادل و كاهش كلسترول، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش دهیم.

    و اما بچه‌ها؛ خوردن صبحانه به‌طور خاص برای كودكان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد. محققان در این مورد به نتایجی قطعی رسیده‌اند؛ ازجمله این‌كه بچه‌هایی كه صبحانه می‌خورند، تمركز بهتری داشته، مهارت‌های بهتری برای حل مسائل مختلف دارند، هماهنگی دست‌ها و چشمشان بهتر است، هوشیارتر، آگاه‌تر و فعال‌تر هستند، روزهایی كمتری را در مدرسه غیبت می‌كنند و فعالیت فیزیكی بیشتری هم دارند.

    اصول صبحانه‌ای سالم
    ممكن است شما بدانید یا با خواندن مطالبی از این دست دریافته باشید خوردن صبحانه‌ای سالم و مغذی چه فوایدی در بر دارد؛ اما هنوز مطمئن نیستید به چه صبحانه‌ای می‌توان سالم و مغذی گفت.

    غلات:استفاده از غلات در وعده صبحانه بسیار مفید خواهد بود. نان‌های سبوسدار یا فرآورده‌های تهیه شده از غلات هم مناسب هستند.

    لبنیات كم چرب: خوردن شیر و پنیر كم چرب هم از دیگر مواد غذایی مناسب صبحانه سالم هستند.

    میوه و سبزیجات: شاید از این مورد تعجب كنید؛ اما خوردن میوه و سبزیجات تازه یا آب‌میوه صد در صد طبیعی و بدون شكر افزوده، می‌تواند در تهیه یك صبحانه سالم به شما كمك كند.با خوردن این خوراكی‌ها می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز از جمله كربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، پروتئین و مقدار كمی چربی را دریافت كنید. این تركیب غذایی نه تنها فواید بیشماری برای شما دارد بلكه باعث می‌شود تا ساعت‌ها احساس سیری هم داشته باشید. صبحانه آنقدر مهم است كه متخصصان تغذیه می‌گویند اگر فكر می‌كنید، صبح وقت كافی برای خوردن صبحانه ندارید، از شب قبل به فكر باشید. اگر لازم است، 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و از خوردن صبحانه لذت ببرید یا می‌توانید شب قبل برای خود لقمه‌ای آماده كرده و صبح همراه خود ببرید. به كودكان خود نیز اجازه ندهید كه بدون خوردن صبحانه خانه را ترك كنند.

     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.