1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

هیچ‌چیز جای خرما را نمی‌گیرد

شروع موضوع توسط behnamSafir26 در ‏26 ژوئیه 2012 در انجمن تغذیه

  1. behnamSafir26

    behnamSafir26 BehNam کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,016
    تشکر شده:
    245
    جنسیت:
    مرد
    هیچ‌چیز جای خرما را نمی‌گیرد

    هیچ‌چیز جای خرما را نمی‌گیرد
    جام جم آنلاین: یكی از مواد غذایی ایرانیان خرماست كه در ماه مبارك رمضان بیشتر خورده می‌شود. خرما میوه‌ای مغذی و مفید است و بسیاری از افراد روزه خود را با آن باز می‌كنند.

    awww.taknaz.ir_upload_1_0.253075001281851448_100882992972.jpg


    این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، كلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. به طوری كه گفته شده وجود خرما در یك رژیم غذایی سالم و متعادل اجتناب‌‌ناپذیر است.
    امروزه برخی خوراكی‌ها مانند زولبیا و بامیه جای خرما را در سفره افطار گرفته است، اما كارشناسان تغذیه تاكید می‌كنند هیچ ماده غذایی برای باز كردن روزه خواص خرما را ندارد.

    افراد به روش‌های مختلفی از خرما استفاده می‌كنند. مانند مخلوط كردن شیره خرما با شیر، خوردن آن با نان و كره تا تهیه غذا و شیرینی‌های لذیذ و مقوی متنوع.
    خوردن خرما در ماه مبارك رمضان و باز كردن روزه توسط آن باعث می‌شود از زیاده‌خوری پس از افطار جلوگیری شود. وقتی بدن مواد غذایی خرما را جذب می‌كند، احساس گرسنگی رفع می‌شود؛ بنابراین می‌توان سایر مواد غذایی را كم‌تر و آرام‌تر خورد. هر صد گرم خرما بیش از 300 كالری انرژی تولید می‌كند. خرما انرژی كافی را به افراد خسته می‌رساند.
    خواص درمانی
    خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشكلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می‌آید. به همین دلیل برای افرادی كه از یبوست رنج می‌برند مفید اعلام شده است. برای این‌كه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده كنید، بهتر است خرما را یك شب كامل در آب خیس دهید. صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف كنید.
    مواد موجود در خرما، برای درمان هرگونه اختلال روده‌ای مفید است و مصرف مداوم آن رشد باكتری‌های مفید در روده را افزایش می‌دهد.
    افزایش وزن
    خرما بخشی از رژیم غذایی سالم است چرا كه قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری در آن موجودند. بنابراین این ماده غذایی در مقابله با كمبود وزن، كمك مؤثری خواهد بود.
    قلب
    ثابت شده است خرمایی كه شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است. اگر این كار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود كمك كرده‌اید.
    اسهال
    خرماهای رسیده حاوی پتاسیم هستند. پتاسیم نیز برای كنترل اسهال مفید است. به علاوه این محصول به راحتی قابل هضم بوده و از این رو در بر طرف شدن مشكلات ناشی از اسهال كمك می‌كند.
    نكته آخر این كه اگر چه خرما حاوی مواد غذایی مهم و ارزشمند است و در كشور ما انواع خرماهای مرغوب برداشت و به بازار عرضه می‌شود اما در انتخاب آن باید دقت زیادی كرد. زیرا سطحی چسبناك داشته و ناخالصی‌های مختلف را جذب می‌كند. قبل از مصرف، خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه كنید كه اطمینان دارید. هنگام خرید خرماهای بسته بندی شده هم از سلامت بسته بندی آن مطمئن شوید.
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.