1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

چي بخوريم تا پوستمان راضي باشد؟

شروع موضوع توسط behnamSafir26 در ‏27 ژوئیه 2012 در انجمن تغذیه

  1. behnamSafir26

    behnamSafir26 BehNam کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,016
    تشکر شده:
    245
    جنسیت:
    مرد
    چي بخوريم تا پوستمان راضي باشد؟

    در این مقاله ویتامین های مفید و موثر برای حفظ سلامت پوست را به همراه منابع غذایی آنها برای شما بیان می کنیم.
    ataknaz.ir_images_9_12.jpg
    ویتامینA:

    این ویتامین از تأثیر اشعه ی فرابنفش بر پوست بدن جلوگیری می ‌كند. منابع خوب ویتامین A شامل سبزی ها و میوه‌های زرد و نارنجی مثل هویج ، کدو حلوایی ، طالبی ، زردآلو ، انبه ، پرتقال و... و همچنین سبزی‌های پهن برگ مثل اسفناج و كاهو و نیز تخم‌مرغ و شیر و جگر است.

    ویتامینC:
    به علت خاصیت آنتی اکسیدانی زیاد خود، از تشكیل رادیكال‌های آزاد در سطح پوست جلوگیری کرده، لذا از ایجاد چین و چروك در پوست پیشگیری می ‌كند و پوست را شفاف‌تر می ‌كند.
    ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی ، انواع توت ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.

    ویتامینD:
    ویتامینD نیز با جلوگیری از تأثیر اشعه فرابنفش بر روی پوست، باعث شادابی و شفافیت پوست می ‌شود. منابع ویتامینD متفاوت‌اند. شیر و ماهی‌های روغنی منابع خوب آن‌اند.
    ویتامین D بیشتر در مواد غذایی حیوانی است. روغن کبد ماهی غنی ترین منبع آن است . ویتامین D به میزان های متفاوت در کره ، زرده تخم مرغ ، خامه و جگر موجود است .
    ولی روزانه 20 دقیقه پیاده‌روی در آفتاب با رعایت نكات ایمنی لازم، مثل استفاده از كرم‌های ضد آفتاب، می‌ تواند نیاز روزانه ی بدن را به ویتامینD تامین كند.

    ویتامینE:
    ویتامینE نیز مثل ویتامینC، چون یك آنتی اكسیدان مهم است، از تشكیل رادیكال‌های آزاد در سطح پوست جلوگیری می‌ كند و جلوی چین و چروك شدن پوست و پیری زودرس را می‌ گیرد.
    بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل : سبزی‌های پهن برگ مثل اسفناج و كاهو‌ ، آجیل ، مارگارین و روغن های گیاهی مثل : روغن جوانه گندم ، سویا ، بادام ، گردو ، فندق ، ذرت ، دانه کتان و زیتون است.
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.