1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

نگاهی به آرم های اولیه شرکت های بزرگ تکنولوژی + از دست ندید

شروع موضوع توسط Rain man در ‏22 ژوئیه 2012 در انجمن تکنولوژی های روز

  1. Rain man

    Rain man کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    994
    تشکر شده:
    163
    جنسیت:
    مرد
    anarenji.ir_sites_default_files_articleimage_1_12_original_logd55c5f088c5a5c9469995fec2ce6a8d9.jpeg

    بسیاری از غول های تکنولوژی که امروزه می شناسید و آنها دوست دارید، از ابتدا اصلا شبیه به چیزی که اکنون می بینید نبوده و تغییرات فراوانی یافته اند. تنها نگاهی به لوگوهای اولیه و اصلی آنها می تواند گویای نکات فراوانی باشد: اغلب لوگوها زشت و بدقیافه هستند، اما به کندی رشد کرده و تبدیل به نشان های تجاری امروزی شده اند.

    نگاهی مقایسه ای میان لوگوهای امروزی و اولیه هر یک از شرکت های مهم تکنولوژی به شکل مضحکی نشان می دهد که هیچ سنخیت و شباهتی میان آنها و لوگوی انتخابی اولیه شان وجود نداشته. اگر به خاطر داشته باشید، قبلا درباره معنی پنهان در لوگوی برخی از شرکت های مهم صحبت کردیم. اجازه دهید امروز هم به جای صحبت بیشتر به تماشای برخی از اولین لوگوهای شرکت های بزرگ آی تی بنشینیم.

    پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    مایکروسافت

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_ms_007_narenji_ir.jpg
    لوگوی مایکروسافت را شاید بتوان کمی قابل قبول دانست، حداقل به سادگی خوانده شده و کمی شبیه لوگوی امروزی این شرکت است. و البته مهم تر از همه، طرح لوگو نشان می دهد که این شرکت متعلق به دهه ۷۰ میلادی است!

    اپل

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_apple_001_narenji_ir.jpg
    اصلا می توانید تصور کنید که چنین لوگویی را پشت لپ تاپ ها، اسمارت فون ها و تبلت های شرکت اپل ببینید؟

    موتورولا

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_motorola_003_narenji_ir.jpg
    این یکی بیشتر شبیه به امضای رئیس شرکت است، تا لوگوی رسمی شرکت!

    کانن

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_canon_003_narenji_ir.jpg
    این لوگو با توجه به کارکرد شرکت صاحب آن، حتی قابل تفسیر و تعبیر هم نیست. فقط ممکن است آن را در معابد بودایی یا خالکوبی بازوی برخی افراد بتوانید ببینید.

    AT&T

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_att_0_002_narenji_ir.jpg
    بدون شک جایزه تمشک طلایی بیشترین کلمه ای که می توان در یک لوگو جای داد، از آن AT‪&‬T است.

    نینتندو

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_nintendo_008_narenji_ir.jpg
    لوگوی اولیه شرکت سازنده ماریو، بیشتر شبیه مارک ژاپنی روی پاکت Marlboro قرمز است!

    آی بی ام

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_ibm_005_narenji_ir.jpg
    این لوگو بیشتر تداعی کننده سرزمین هالیوود است تا لوگوی شرکت معظم آبی بزرگ. البته باید اشاره کرد که این لوگوی شرکت IBM، بعد از تغییر نام آن است و لوگوی قبلی را می توانید در ردیف پایین-وسط عکس اصلی مطلب ببینید.

    کداک

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_kodak_006_narenji_ir.jpg
    این یک آدمک آویزان پیچ و تاب خورده است؟ یا علامت یک گروه کنگ فوی چینی؟ شاید هم یک مهر مومی حکومتی باشد. اما هر چه که هست، لوگوی اولیه شرکت کداک خیلی بهتر از آن کره زمین IBM است.

    زیراکس

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_xerox_009_narenji_ir.jpg
    Xerox هم به نظر می رسد که از ابتدا بیشتر دنبال تولید برچسب شیشه های نوشیدنی بوده، تا ساخت ابزارهای الکترونیک و دستگاه های چاپ و کپی‫!‬

    نوکیا

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_nokia_004_narenji_ir.jpg
    اصلا مهم نیست که شما در فنلاند چه محصولی تولید می کنید، زیرا همیشه داستان باید به گونه ای به ماهی ربط پیدا کند!

    گوگل

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_google_002_narenji_ir.jpg
    یک شرکت تولید اسباب بازی کودکان؟!

    فایرفاکس

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_ff_004_narenji_ir.jpg
    این یک پوکمون است؟ یا یک قوی در حال سوختن؟ به هر حال مطمئنم که یک روباه آتشین نیست.

    فیس بوک

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_facebook_001_narenji_ir.jpg
    قیافه آل پاچینو همیشه کمی ترسناک است، به خصوص در فیلم « وکیل مدافع شیطان ». به گمانم صاحبان این لوگو قصد داشته اند درباره موضوع خاصی به ما اخطار دهند و ما را از خطر برهانند!

    تویتر

    anarenji.ir_sites_default_files_images_u2_logo_history_twitter_005_narenji_ir.jpg
    این یکی را به حق باید برنده عنوان زشت ترین لوگوی اصلی تمام زمان ها دانست. و شاید یکی از جوان ترین آنها!
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.