1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

سرنوشت شوم بازماندگان كشتي مدوز

شروع موضوع توسط arvia در ‏4 سپتامبر 2013 در انجمن رويدادهاي تاريخ و باستان شناسي

  1. arvia

    arvia برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏20 مه 2013
    ارسال ها:
    9,149
    تشکر شده:
    6,031
    جنسیت:
    مرد
    196 سال پيش ، در روز دوم ژوييه سال 1816 ميلادي ، كشتي مدوز باشكوه ترين كشتي ناوگان جنگي فرانسه با 395 ملوان و سرباز در نزديكي سواحل كشور موريتاني كنوني غرق شد.مدوز يك كشتي بادباني سه دكله با چهل و چهار توپ عروس ناوگان جنگي فرانسه شناخته مي شد.
    awww.jamejamonline.ir_Media_images_1389_04_11_100879367729.jpg
    براساس پيمان پاريس كه پس از سقوط امپراتوري ناپلئون بناپارت امضاء شد كشور سنگال كه مستعمره فرانسه بود در دوران سلطنت لويي هجدهم به فرانسه بازگردانده شد.
    لويي هجدهم كه با بازگشت سلطنت بوربون ها پادشاه فرانسه شده بود به هوگ شوماريز يك ناخداي قديمي كه در دوره انقلاب به انگلستان مهاجرت كرده بود دستور داد فرماندهي كشتي مدوز را به عهده بگيرد و روانه سنگال شود.
    كشتي مدوز با 395 ملوان و سرباز به فرماندهي هوگ شوماريز در روز 27 آوريل سال 1816 ميلادي از بندر بوردو حركت خود به سوي سواحل سنگال را آغاز كرد.سه كشتي كوچك اكو ، لالوار و آرگوس نيز كه تحت فرماندهي هوگ شوماريز بودند در پي مدوز حركت كردند.
    هنگام رسيدن به نزديكي سواحل موريتاني كنوني ، ناخدا شوماريز كه در جريان سفر اشتباهات زيادي از خود نشان داده بود ، بيش از اندازه به ساحل نزديك شد و كشتي مدوز به تپه شني خطرناك آرگوئن برخورد كرد و آسيب فراواني به آن وارد شد.
    در روز سوم ژوييه ، ملوانان با بخشي از دكل ها و چوبهاي كشتي مدوز شروع به ساختن يك كلك كردند. زيرا براي همه 395 ملوان و سرباز مدوز در قايق ها جا نبود. پس از اتمام كلك 152 نفر از سرنشينان مدوز سوار آن شده و بقيه در قايق ها جا گرفتند.
    هنوز از سه كشتي كه همراه مدوز حركت كرده بودند اثري ديده نمي شد.بنابراين كلك را با طناب به قايق ها بستند و در چند روز اول قايق ها كلك را به دنبال خود مي كشيدند تا اين كه در يك شب تاريك طناب اتصال قطع شد و بدون اين كه افراد به خواب رفته متوجه شوند ، كلك كه بعدها به كلك مدوز مشهور شد در اقيانوس پهناور اطلس سرگردان شد.
    كلك مدوز 13 روز در اقيانوس سرگردان بود. در اين مدت وقايع وحشتناكي رخ مي دهند.سرنشينان كلك فقط اندكي آب شيرين داشتند و براي تصاحب آن يكديگر را مي كشتند.
    آنهابه دليل فقدان غذا پس از چند روز شروع به آدم خواري كردند.سرانجام كشتي آرگوس كه به جستجوي آنها پرداخته بود ، كلك مدوز را يافت.
    از 152 سرنشين كلك فقط 15 نفر در شرايط رقت باري زنده مانده بودند.
    پنج نفر از آنها يكي دو روز بعد بر اثر بيماري جان خود را از دست مي دهند.
    ماجراي مدوز به يك رسوايي در فرانسه منجر مي شود. ناخدا هوگ شوماريز و افسران ارشد كشتي مدوز كه با سوار شدن در قايق ها جان سالم به در برده بودند ، محاكمه مي شوند.
    يك نقاش جوان به نام تئودور جريكو براساس گفته هاي بازماندگان اين حادثه تابلويي از كلك مدوز را خلق مي كند كه امروزه به عنوان يكي از شاهكارهاي نقاشي جهان محسوب مي شود.
    بقاياي كشتي باشكوه مدوز در سال 1980 ميلادي در فاصله 80 كيلومتري از سواحل موريتاني در اعماق آب هاي اقيانوس اطلس كشف مي شود.
    به اين ترتيب در روز دوم ژوييه سال 1816 ميلادي كشتي باشكوه مدوز به دليل سهل انگاري يك ناخدا غرق مي شود و 152 انسان در يك كلك شوم به مدت 13 روز يك كابوس زنده را تجربه مي كنند كه فقط 10 نفر از آنها مي توانند جان سالم به در برند.
     
  2. rozita

    rozita برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏18 آوریل 2013
    ارسال ها:
    1,542
    تشکر شده:
    2,199
    جنسیت:
    زن
  3. arvia

    arvia برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏20 مه 2013
    ارسال ها:
    9,149
    تشکر شده:
    6,031
    جنسیت:
    مرد
    soal..............
     
  4. rozita

    rozita برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏18 آوریل 2013
    ارسال ها:
    1,542
    تشکر شده:
    2,199
    جنسیت:
    زن
    -bitarbiat-
     
  5. arvia

    arvia برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏20 مه 2013
    ارسال ها:
    9,149
    تشکر شده:
    6,031
    جنسیت:
    مرد
    :(
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.