1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

تمرینات استقامتی برای زنان یائسه مفید است

شروع موضوع توسط sahar.te در ‏2 اکتبر 2013 در انجمن دانش و فناوری در پزشکی

  1. sahar.te

    sahar.te عضو تیم مدیریت مدیریت ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏1 آگوست 2012
    ارسال ها:
    7,193
    تشکر شده:
    9,723
    جنسیت:
    زن
    amedia_isna_ir_content_60_34_jpg_2_.jpg
    محققان دانشگاه برکلی دریافتند که زنان یائسه با انجام ورزش مداوم میتوانند به اندازه زنان جوان از فواید آن استفاده کنند.


    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقاتی در دانشگاه برکلی بر روی 10 زن سالم و غیر فعال انجام شد که به طور متوسط 55 سال سن داشتند. از این افراد خواسته شد تا در یک برنامه ورزشی استقامتی شرکت کنند. نتیجه این آزمایشات نشان داد که زنان بعد از دوران یائسگی میتوانند از ورزش مداوم و شدید به اندازه زنان جوان فایده ببرند.

    جورج بروک، استاد زیست شناسی دانشگاه برکلی میگوید: زنان سالمند و میانسال به اندازه زنان جوان به ورزش واکنش مثبت نشان میدهند، نتایج این تحقیقات افراد را تشویق میکند تا برای کنترل فاکتورهای خطرناک ورزش کنند، مطالعات کمی تاکنون بر روی زنان یائسه انجام شده است. زنان بعد از یائسگی دچار کاهش استروژن، کاهش توده بدنی و توانایی هوازی میشوند.

    با این وجود زنان یائسه میتوانند با افزایش آمادگی قلبی – عروقی بدن و بدون رژیم غذایی سخت تغییرات اساسی ایجاد کنند.

    برنامه ورزشی مورد آزمایش عبارت بود از یک ساعت دوچرخه به مدت پنج روز در هفته با استفاده از 65 درصد از توانایی ششها، محققان بیان کردند که حتی با انجام ورزش هوازی آرامتر میتوان فوایدی کسب کرد.

    یکی از محققان میگوید: بیشتر افراد بعد از یائسگی ورزش نمیکنند، اما کم ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن است. یک ساعت دویدن بر روی تردمیل و یا شنا میتواند بسیار مفید باشد.

    تحقیقات زیادی درباره تاثیر ورزش بر متابولیسم بدن زنان و مردان جوان انجام شده است، اما نیاز به انجام همچنین مطالعاتی بر روی افراد مسنتر احساس میشد.

    محققان دریافتند که افراد مورد آزمایش بعد از انجام برنامه ورزشی 16 درصد توانایی دریافت اکسیژن را افزایش دادند و ضربان قلب شان در دقیقه چهار ضربه افزایش یافت. بعد از سن 30 سالگی توانایی دریافت اکسیژن حدود یک درصد کاهش مییابد. بعد از انجام تمرینات فشار خون این زنان هشت میلی متر جیوه کاهش داشت. همچنین میزان سوزاندن چربی 10 درصد افزایش یافت. مردان در ابتدای ورزش کربوهیدرات میسوزانند، اما بدن زنان از همان ابتدا شروع به سوزاندن چربی میکند. بنابراین زنان بهتر از مردان میتوانند تعادل گلوکز خون را برقرار کنند تا بعد از ورزش نیز بدن زنان سریع به حالت عادی باز میگردد، اما مردان تا چند ساعت بعد از ورزش کربوهیدرات میسوزانند. در آزمایشات مشخص شد که زنان سالمند و میانسال به اندازه زنان جوان از گلوکز خون و انسولین در حین ورزش استفاده میکنند و میتوانند با انجام ورزش مداوم تناسب اندام بهتری داشته باشند.
     

    موضوعات مشابه

  2. sina 68

    sina 68 کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏2 اکتبر 2013
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    جنسیت:
    مرد
    بله کاملا صحیح است
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.