1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

اطلاعاتی در خصوص تهیه پارتیشن و مبلمان اداری

شروع موضوع توسط partitionsaz در ‏23 فوریه 2014 در انجمن مدل دکوراسیون و مبلمان

  1. partitionsaz

    partitionsaz کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏23 فوریه 2014
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    17
    جنسیت:
    زن
    مبلمان در روحیه بخشیدن به تیم ، تبادل اطلاعات و بازدهی اهمیت زیادی دارد. مبلمانهایی که به درستی انتخاب می شوند در تضمین چنین مواردی نقش بسزایی دارند البته فضای اداره را نیز باید درنظرگرفت. یک نمونه معمول در چیدمان و تفکیک فضای ادارات استفاده از پارتیشن می باشد.
    در هنگام خرید وسایل برای اداره از قبیل مبلمان اداری که شامل پارتیشن اداری هم می شود ، موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. شرکت باید فضای اداره ، تعداد کارکنان، نوع کار و غیره را به هنگام انتخاب مبلمان اداری در نظر بگیرد. نوع مناسب اثاثیه اداری این امکان را به کارمندان می دهد تا از تواناییهایشان به نحو احسن استفاده کنند. وسایلی که در جای مناسب قرار گرفته باشند ،این امررا تضمین می کنندکه کارمندان بدون مشکل به وظایف خود عمل کرده و کارهایشان را درست انجام دهند. وسایل نامناسب تنها مانع آنها شده و باعث کندی روند کار آنها می شود.این تنها مربوط به میزوصندلی ها نیست بلکه با دیگر اثاثیه ی اداری نیز مرتبط است. قفسه ی پرونده ها، میزهای کامپیوتر وپرینتر، چراغها و ... همگی به افزایش بازدهی در اداره کمک می کنند. همچنین وسایل برگزیده به اداره ظاهری حرفه ای می بخشند که به واسطه ی آنها،کارمندان می توانند تاثیر خوبی روی مراجعین شان بگذارند. اگرمحیط کاری شیک و گرم باشد، کارمندان راضی تر بوده و تمایل بیشتری به کار در اداره خواهند داشت. بنابراین ادارات مختلف برای ارتقاء ظاهر اداره خود شروع به استفاده ازاجناس و الگوهای گوناگون کرده اند.انواع مختلفی ازچیدمان وسایل وجود دارد که هرکدام مختص مشاغل و ادارات مختلف می باشد.
    شرکت هایی وجود دارند که برای ادارات اثاثیه می سازند، آنهایی که اثاثیه اداری را به دیگر ادارات اجاره می دهند و یاحتی آنهایی که دست دوم این اثاثیه را به آنها می فروشند، تامقرون به صرفه باشد.
    تاثیرپارتیشن درچیدمان:

    در دنیای امروزی، حفظ فضا ومحیط کاری سالم برای کارمندان توسط ادارات از اهمیت زیادی برخوردار است. درگذشته، بیشترادارات دفترکار اختصاصی برای کارمندان شان داشتند. با وجود این که این امر، محیط کاری خوبی را به دور از هرگونه مزاحمت برای آنهایی که نیاز به فکرکردن درمورد کارهای مهم دارند، فراهم می سازد؛ آنها را از همکارانشان جدا می کند. این کار باعث قطع رابطه با دیگر همکاران و عدم تعامل میان کارمندان می شود . دفترکار اختصاصی ممکن است حریم خصوصی خوبی را ایجاد کند ولی باعث جدایی افراد از یکدیگر شده که نهایتا" منجر به تاثیر منفی درمحیط کاری می گردد. اگر چه همه کارمندان تاحدی خواهان حریم خصوصی هستند، دوستدارند با دیگرهمکارانشان نیزتعامل داشته باشند . این امر به آنها آرامش میدهد و فشارکار را کمترمی کند. دفتراختصاصی دراین زمینه ها کارآمد نیست. دراین موارد بهترین گزینه تهیه اطاقک اداری (پارتیشن اداری) برای آنهاست. اساسا" این اطاقک ها پایگاه های کاری هستند که به صورت تفکیک شده کنارهم قرار می گیرند تا برای کارمندان استقلال نسبی فراهم کنند و همچنین به آنها امکان تعامل با همکارانشان را نیز بدهند. این بخش ها دارای پارتیشن هایی با ارتفاع گوناگون می باشند. هنگامی که یک اداره دارای محدودیت درفضا وغیره است این پارتیشن بندی ها گزینه ی خوبی برای استفاده می باشند و قابل خرید ازت مامی شرکت های تولید پارتیشن می باشند که قیمتشان مقرون به صرفه تر است. شرکت هایی هم هستند که پارتیشن ها را با قیمت پایین تر می فروشند که خرید آنها را برای خریداران راحتترمی کنند. این پارتیشن ها ار سازه آلومنیوم با انواع ام دی اف طراحی شده اند و دارای کیفیت پایین تری نیز می باشند.
    امروزه پارتیشن ها در رنگ های مختلفی عرضه می شوند و آنهایی که به دنبال خرید این گونه از وسایل هستند نمی توانند خود، آنهارا بسازند. شرکت هایی هستند که مبلمان اداری موردنیاز برای دفاترخانگی رامی فروشند که می توان از آنها در ساخت اطاقک های مناسب استفاده کرد. نصب اطاقک ها دارای مزیت های گوناگونی است. آنها فضای کمتری را اشغال می کنند و این امکان را می دهند که پوشه های مختلف و... را بدون مشخص کردن نوع آنها دسته بندی کرد. همچنین نوعی حریم خصوصی را فراهم می کنند و به کارمندان فرصت تعامل و نشست های دوستانه که باعث سیال سازی ذهن می شود را می دهند. پارتیشن های اداری را می توان از تولید کننده ها به صورت عمده و با قیمت مناسب تری درطرح ها و رنگ های گوناگون تهیه کرد. بدینوسیله می توان مطمئن بود که با دیگر لوازم دفترهمخوانی داشته و به آن فضایی معمارانه و زیبا می بخشد. با داشتن جا برای پوشه ها، سیم ها، کلیدها و دیگر لوازم موردنیاز درارتباطات روزمره، آنها نقش یک دفترخصوصی را ایفا می کنند و امکان برقراری تعامل فردی را نیز فراهم می سازند. اگر شرکتی پی ببرد که پارتیشن ها با نیازشرکت تناسبی ندارد، می توانند تغییراتی را در پارتیشن اداری انجام دهد و با قیمت مناسب فضای موردنظرخود را طراحی کنند. پارتیشن ها میتوانند ظاهری حرفه ای داشته باشد به علاوه با رنگ بندی دفترهمخوانی داشته و محیط گرمی را برای کارمندان فراهم آورد.
    نکاتی مهم درانتخاب اطاقک ها:

    دریک اداره انتخاب وسایل مناسب ضروری است. این امر در بازدهی محیط و اشتیاق کارمندان موثر است . پس موارد مختلفی درانتخاب پارتیشن برای محیط دفترتان وجود دارد که باید درنظر بگیرید . اگرچه این اطاقک ها بهترین روش صرفه جویی در فضا هستند و بنیاد وتعامل تیم کاری را قوت می بخشند، استقلال فردی کارمندان را نیز کاهش می دهند. با این وجود اطاقک ها در ارتفاعات گوناگونی عرضه می شوند که می توانند تضمین کننده حریم خصوصی باشند.
    البته اطاقکی که دیواره ای بلندی دارد، فضا را بسته و دلگیر می کند. موادی که درساخت پارتیشن ها استفاده می شوند روی قیمت آنها تاثیر می گذارند. مواد مختلف قیمت های گوناگون دارند وهمچنین مدل سازه نقش مهمی در قیمت آن دارد. پارتیشن ها هنوز هم برای آنهایی که فضای کافی ندارند گزینه ی مناسبی است. همیشه یک رئیس و یا موسس یک شرکت دارای سرمایه کافی برای تهیه میزکار جداگانه برای هرکارمند نیست. همچنین ممکن است جای کافی هم برای این کار وجود نداشته باشد. بااین حال با نصب پارتیشن فضای زیادی باقی می ماند.
    پارتیشن ها با تعبیه فضاهایی برای عبورسیم ها بدون ایجاد بریدگی در میز عرضه می شوند که ظاهر تمیزی به آن می دهند. درهنگام تهیه پارتیشن ها، میزان استفاده از شیشه در بخش ها برای مدیر و یا ناظر مهم است. بدینوسیله او می تواند میزان بازدهی هرکارمند را ببیند وارزیابی کند. این کار به آنها در یافتن راهی برای روش های مفید درافزایش بازدهی هرکارمند کمک می کند. علاوه بر این که پارتیشن فضای کمتری می گیرد، تصمیم گیری و طراحی درست هم دراین زمینه باید انجام شود. با این کارمی توان مطمئن بود که پارتیشن درجای درستی تعبیه شده چرا که نصب و برداشتن آن زمان بر و گران است. اندازه پارتیشن های اداری خریداری شده از فروشگاه هم مهم است. پارتیشن خیلی بزرگ تنها فضا را اشغال می کند درحالی که سایز خیلی کوچکترآن باعث صلب انعطاف پذیری و راحتی کارمند می شود.


     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏23 فوریه 2014
    TN2 از این پست تشکر کرده است.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.