1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi

شروع موضوع توسط sparda در ‏29 ژوئیه 2012 در انجمن جنگ افزار

  1. sparda

    sparda مهمان

    Pratt & Withney PW1120
    آشنایی با موتور Pratt & Whitney PW1120, قلب تپنده IAI Lavi

    lbwt6roszxt7c5gt77y.jpg
    موتور PW1120 یک موتور Turbofan ساخت Pratt & Whitney و نمونه توسعه یافته موتور F100 میباشد. این موتور در ابتدا بر روی یک فروند جنگنده F-4E نصب گردید و پس از آن در پروژه نافرجام ساخت هواپیمای اسرائیلی IAI Lavi مورد استفاده قرار گرفت.

    توسعه:
    توسعه و طراحی موتور PW1120 برای اولین در ماه June سال 1980 و به سفارش نیروی هوایی اسرائیل (IDF/AF) آغاز گردید. در این نمونه بخش هایی همچون: گیربکس, پمپ سوخت, کانال های کنار گذر و سیستم های کنترل الکترونیکی تنها با اندکی تغییرات, تماما" مشابه F100 میباشند. از جمله اجزا و مزایای منحصر بفرد در موتورهای PW1120 میتوان به مواردی همچون: کمپرسورهای کم فشار با قطر کم, توربین های تک مرحله ای و خنک شونده و نازل های سبک وزن اشاره داشت. اولین آزمایش بر روی نمونه مقیاس کامل, در June سال 1982 انجام گردید و در August سال 1984 اولین اجازه پرواز برای PW1120 صادر شد. بیش از 70% قطعات PW1120 با F100 مشابه میباشند و این امر بخش اعظمی از نیازهای نیروی هوایی اسرائیل به قطعات یدکی این موتور را تحت لیسانس و خدمات کمپانی Bet-Shemesh Engines Limited مرتفع میساخت.

    iiqq0hd3hjt8c741ydbq.jpg

    کمپانی IAI طی یک پروژه تحقیقاتی بر روی ارتقاء بخش هایی از موتور و سازه F-4 اقداماتی به عمل آورد. در ین پروژه یک عدد موتور PW1120 در Nacelle سمت راست (جایگاه مخصوص موتور) یک هواپیمای F-4E-32MC نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت و آزمایشاتی بر روی آن صورت پذیرفت. این هواپیما بعدها با نام چکش سنگین و یا Super Phantom نام گرفت. هدف از انجام این آزمایشات بدست آوردن نتایج و پاسخ های مرتبط با استفاده از PW1120 بر روی هواپیمای Lavi بود. قدرت این موتور کمی بیشتر از موتورهای J79-GE-17 که بطور استاندارد بر روی F-4E نصب میگردند میباشد.

    82bbdfd4lpfqrat8x87.jpg

    در ماه April سال 1987بر روی همان هواپیمای F-4E دو موتور PW1120 نصب گردید و در همان تاریخ نیز اولین پرواز این نمونه به انجام رسید. این تجربه بسیار موفقیت آمیز بود و هواپیمای Kurnass 2000 با استفاده از موتور PW1120 و بدون استفاده از پس سوز توانست به سرعت 1 ماخ دست یابد. این میزان 17% بهتر از نمونه های استاندارد F-4 میباشد. این هواپیما نهایتا" در سال 1987 و در نمایشگاه هوایی پاریس, در معرض دید عموم قرار گرفت.
    5j6yu7vf1f2b4fi6sp4i.jpg

    =============================
    کاربران:
    IAI Lavi
    Kurnass 2000

    مشخصات:

    نوع موتور: Turbofan همراه با پس سوز
    طول: 13.5 فوت
    قطر: 3.35 فوت
    وزن خالی: 1292 کیلوگرم
    کمپرسور: جریان محوری همراه با 3 فن و 10 تیغه
    نسبت کنارگذر: 0.36 به 1
    توربین: 2 عدد کم فشار و 2 عدد پر فشار
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏19 اکتبر 2013
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.