1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

راحت ترین هواپیمای بزرگ جهان ایرباسی زیبا و رویایی

شروع موضوع توسط թագավորը در ‏3 ژوئن 2014 در انجمن عکس های متفرقه

  1. թագավորը

    թագավորը تشنگی بهانه بود,آب رابا لیوان دهنی تو میخواستم کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏12 آوریل 2014
    ارسال ها:
    547
    تشکر شده:
    1,207
    جنسیت:
    مرد
    یکی از هواپیماهای مسافربری غول پیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت ایرباس، ایرباس آ-۳۸۰ (Airbus A۳۸۰) است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. ساخت ایرباس آ-۳۸۰ از سال ۱۹۹۶ با عنوان A3XX آغاز شد و از سال ۱۹۹۸ با عنوان کنونی شناسانده شد. نخستین بار در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ به صورت آزمایشی از تولوز فرانسه به پرواز در آمد و دو سال بعد در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ نخستین پرواز تجاری آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی انجام شد.


    aticket365.info_wp_content_uploads_big_plan5.png
    راحت ترین هواپیمای بزرگ جهان ایرباسی زیبا و رویایی



    این هواپیما میتونه تعداد زیادی مسافر رو جابجا کنه و بیشتر در سفرهای بین المللی و مسافت های طولانی مورد استفده قرار میگیره . تعداد صندلی این هواپیما ۵۲۵ است که دردر مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری عرضه میشه. در مدل هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این ظرفیت تا ۸۵۳ نفر قابل گسترش است. علی رغم ابعاد عظیم این هواپیما، A۳۸۰ بر اساس ابعاد عرف و مقبول و استوانه‏ای شکل همانند بوئینگ۷۴۷ ساخته شده و بدنهٔ آن، تنها اندکی از Boeing ۷۴۷ عریض‏تر است.

    aticket365.info_wp_content_uploads_big_plan19.png
    راحت ترین هواپیمای بزرگ جهان ایرباسی زیبا و رویایی

    اگه بخواید اطلاعاتی هم درباره شکل ظاهری این هواپیما بدست بیارید باید بگم که ، A۳۸۰ بالهایی داره که در قسمت پائین بدنه نصب شدن (Low-Mounted) و کم متمایل به عقب هستند و چهار نقطه برای اتصال موتور در آنها پیش‏بینی شده است. قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏های بوئینگ۷۴۷ و ۷۷۷ است. این نوع طراحی در قسمت ارابهٔ فرود، با اغلب باندهای فرود در فرودگاههای معظم، سازگاری دارد. با این حال، مساحت عظیم بالهای هواپیما، این نیاز را در اغلب فرودگاههای بزرگ پدید می‏آورد که عرض باندهای خود را افزایش دهند تا دو هواپیمای A۳۸۰ در کنار هم بتوانند عبور نمایند.
     

    موضوعات مشابه

    *Mahta*, حامد2014 و .حامد. از این پست تشکر کرده اند.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.