1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

اگر روزه میگیرید،حتما بخوانید

شروع موضوع توسط baranbahar در ‏30 ژوئن 2014 در انجمن گفتگو با کاربران

  1. baranbahar

    baranbahar ♥♥♥♥♥ عضو تیم مدیریت مدیریت ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2013
    ارسال ها:
    18,925
    تشکر شده:
    17,497
    جنسیت:
    زن
    اگر روزه میگیرید،حتما بخوانید
    توصیه های جالب ابن سینا درمورد ماه رمضان
    نکاتی جالب و آموزنده برای ماه مبارک رمضان

    awww.8pic.ir_images_66759438129113835956.jpg
    ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است اما با یک برنامه تغذیه‌ای درست هنگام افطار و سحر می توان سلامتی بدن را حفظ کرد.



    در حال حاضر با افزایش درجه حرارت هوا و تقریبا ۱۶ ساعت روزه داری باید برای یک بدن سالم و ذهن پویا در طول ماه مبارک رمضان تدابیری اندیشید.

    روبرو شدن بدن با بحران کم آبی

    دستورالعمل های بین المللی می گویند شما نباید از نوشیدن آب برای بیش از ۱۲ ساعت پرهیز کنید، بنابراین در این مدت زمان برای جلوگیری از کم آبی بدن باید با مصرف خاکشیر و آب همراه با آب لیموی تازه از تشنگی جلوگیری کرد و طراوت بدن را حفظ کرد.

    سعی کنید به منظور کاهش تبخیر مایعات بدن و عرق کردن در داخل خانه بمانید و از ورزش های بیش از حد پرهیز کنید.

    پیدا کردن جایگزین مناسب برای ۳ وعده غذایی در روز

    پیروی از قانون طلایی استفاده از ۵ واحد میوه و سبزیجات در طول ماه مبارک رمضان مهم است.

    شما می توانید با مصرف ۵ واحد میوه در فاصله افطار تا سحر تمام ویتامین های مورد نظر بدنتان را تامین کنید و از بی حالگی و کسالت طول روز جلوگیری کنید.

    نیازی به گفتن نیست، ماه رمضان فرصت خوبی برای کاهش مواد غذایی سرخ شده و فست فود که دارای کالری سنگینهستند می‌باشد و سدیم موجود در این گونه غذاها شما را به شدت تشنه و بی حال می‌کند.

    مراقب سم سفید در ماه رمضان باشید

    زیاده روی در مصرف شکر در ماه رمضان افزایش می یابد، به خصوص با دسر، اما به خاطر داشته باشید که مواد غذایی شکر دار و نوشیدنی های شیرین موجب افزایش سطح انسولین می شود.

    یک وعده غذایی کوچک از کربوهیدرات های پیچیده سرعت هضم غذا را کاهش می دهد و احساس سیری به شما می دهد. لوبیا، عدس، تخم مرغ و ماست به شدت توصیه می شود.

    تعداد بسیار زیادی از ما قربانی سوء هاضمه پس از افطار سنگین می شویم.سه قانون طلایی برای جلوگیری از ناراحتی و سهولت سوء هاضمه معده می باشد که با شروع غذا در سپیده دم با بخشی از سالاد، جویدن لقمه ها به آرامی و یک جا مصرف نکردن مواد غذایی مختلف از سوء هاضمه جلوگیری می کند.

    برای بسیاری از افراد، سردرد بخش اجتناب ناپذیر از ماه مبارک رمضان است. مغز ما به طور مداوم نیاز به اکسیژن و گلوکز دارد که با کاهش نوشیدنی های داغ و کافئین دار بعد از افطار می توان از سردرد پیشگیری کرد.
     

    موضوعات مشابه

    aramoon, nazi66, *مهسا* و 1 کاربر دیگر از این پست تشکر کرده اند.
  2. *مهسا*

    *مهسا* دنیا میچرخه دور سرم ...

    تاریخ عضویت:
    ‏5 نوامبر 2013
    ارسال ها:
    3,164
    تشکر شده:
    2,596
    جنسیت:
    زن
    مرسی آبجی عزیز -27-
     
  3. صبا سادات

    صبا سادات ^-^ کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏14 ژوئن 2014
    ارسال ها:
    809
    تشکر شده:
    2,366
    جنسیت:
    زن
    مرسییییییییییییییییییییییی
     
  4. arvia

    arvia برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏20 مه 2013
    ارسال ها:
    9,149
    تشکر شده:
    6,031
    جنسیت:
    مرد
    مرسی مطلب مفیدی بود..........
     
  5. aramoon

    aramoon تنهاترین برترین کاربر انجمن کاربر پر تلاش ( طلایی) کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏10 مه 2013
    ارسال ها:
    7,833
    تشکر شده:
    5,128
    جنسیت:
    مرد
    جالب بودن مرسی باران
     
  6. baranbahar

    baranbahar ♥♥♥♥♥ عضو تیم مدیریت مدیریت ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2013
    ارسال ها:
    18,925
    تشکر شده:
    17,497
    جنسیت:
    زن
    مرسی .قابل نداشت-27-
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.