1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

خوراکی های علیه بی رمقی در این فصل سرد

شروع موضوع توسط باران888 در ‏13 نوامبر 2014 در انجمن تغذیه

  1. باران888

    باران888 کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏24 ژوئن 2014
    ارسال ها:
    1,060
    تشکر شده:
    3,775
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    با آغاز فصل جدید، زندگی جدیدی آغاز می شود که از میان آنها می توان به تغییر خوراکی ها، میوه ها و حتی بروز بیماری های جدیدی مانند افسردگی فصلی، خستگی، سرماخوردگی و .. اشاره کرد. از سوی دیگر، با کاهش دمای هوا تمایل به مصرف غذاهای چرب و پرکالری افزایش پیدا می کند درصورتی که با مصرف برخی از خوراکی های فصل زمستان می توان بر خستگی و افزایش وزن غلبه کرد.

    ابتلا به بیماری های فصل زمستان اغلب به دلیل کمبود مینرال ها یا ریز مغذی ها صورت می گیرد که بدن را ضعیف و آسیب پذیر می کنند. محققان معتقدند تامین ویتامین دی لازم برای بدن می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند. اما از طرفی بدن زنان معمولا با کسری زینک قابل توجهی روبرو است که می تواند فعالیت سلول های بدن در این فصل را مختل کند.

    * خوراکی هایی علیه خستگی و کاهش اشتها

    مرکبات: حاوی فلاونوئیدها و ویتامین سی هستند. فلاونوئیدها همانند آنتی اکسیدان ها عمل کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. مرکبات غنی از ویتامین سی، ریز مغذی ها و فیبر هستند.

    ماهی های چرب: غنی از امگا 3 هستند و می توانند بر خستگی غلبه کنند.

    کلم : سطح ایمنی بدن را افزایش داده و علیه بیماری ها کاربرد دارد.

    سیر، پیاز و موسیر: حاوی آنتی اکسیدان بوده و از آنتی اکسیدان های مهم می توان به کاروتنوئیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم و فیتو کمیکال ها اشاره کرد. آنتی اکسیدان ها، سلول ها را در مقابل اکسیدان ها محافظت کرده و مانع از تخریب سلولی و آسیب هایی از جمله انواع سرطان ها، بیماری های قلبی، دیابت و… می شوند.

    عدس : غنی از آهن بوده و بر خستگی و گرسنگی غلبه می کند.

    موز: این میوه می تواند برای جسم و روح مناسب باشد. موز باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود. موز سرشار از “تریپتوفان” است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می‌کند. سروتونین باعث احساس آرامش نیز می شود.

    شاه بلوط و فندق : سرشار از مینرال بوده و می توانند علیه گرسنگی بتازند.

    مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین دی مانند: ماهی تن، زرده تخم مرغ، جگر، روغن زیتون، آب پرتقال، غلات یا خوراکی هایی که حاوی زینک مانند محصولات دریایی هستند، می توانند در این فصل برای بدن مفید باشند. برای سرماخوردگی و گلو درد نیز توصیه می شود تا از عسل استفاده کنید چرا که عسل همانند آنتی بیوتیک ها عمل می کند.


    دکترسلام
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏13 نوامبر 2014
    Amin* و baranbahar از این پست تشکر کرده اند.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.