1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

تست پورشه 918 اسپایدر، شاهکار به توان دو عکس

شروع موضوع توسط !!!OMID!!! در ‏3 مارس 2015 در انجمن عکس های اتومبیل

  1. !!!OMID!!!

    !!!OMID!!! کاربر پر تلاش ( طلایی)

    تاریخ عضویت:
    ‏5 دسامبر 2014
    ارسال ها:
    2,227
    تشکر شده:
    1,377
    جنسیت:
    مرد
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_05_500x305.jpg 2015 Porsche 918 Spyder


    یک سؤال فیزیک مکانیک: دو 918 مطابق شکل از حالت توقف از دو سر تونلی به طول یک مایل به طرف یکدیگر شروع به حرکت می‌کنند. سرعت برخورد آنها در لحظه رسیدن به یکدیگر در وسط تونل چقدر است؟
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_top_inline2_photo_618341_s_original_500x110.jpg
    جواب: بیشتر از ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت.
    برای پیشرانه 918، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسب‌بخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسب‌بخار همکاری می‌کنند. در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتن‌متر که به تمام چرخ‌ها وارد می‌شود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت. شرایط برای تست کامل این خودرو برای سرعت‌های بالاتر، چندان فراهم نبود ولی باید گفت که ویرون در مدت ۲۵/۵ ثانیه به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و پورشه نیز تصدیق می‌کند که شتاب ویرون در سرعت‌های بالاتر، بیشتر است.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_0111_500x356.jpg
    ۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعتی که می‌شد به آن دست یافت و در ۴۱/۷ متری بر روی سرعت‌سنج نمایش داده شد؛ مسافتی که تنها ۱/۵ متر کمتر از فاصله‌ای است که برای توقف کامل پورشه 918 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت لازم است.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_top_inline4_photo_618343_s_original_500x434.jpg
    در لحظه شروع حرکت 918 شاهد اندکی هرزگردی بودیم. با چشم‌پوشی از بکسوات رخ داده در شروع حرکت، 918 تنها با یک دور چرخش چرخ‌ها یا در مسافتی حدود ۲ متر به ۲۵/۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تایرهای عقب پورشه از نوع 325/30ZR-21 میشلین پایلوت اسپورت کاپ هستند که هر کدام ۷۲۹ دلار قیمت دارند. ارتفاع این تایرها به ۲۹ اینچ می‌رسد که ۲ اینچ بالاتر از این میزان در 911 توربو S است. وقتی قطر کلی تایرها افزایش می‌یابد، سطح تماس تایرها با سطح جاده نیز به همین نسبت بالا می‌رود. به همین دلیل نیز چرخ‌های خودروهای مسابقه‌ای به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در هنگام شروع حرکت نسبت به نیروی اینرسی واکنش مناسبی داشته باشند. عریض‌تر کردن تایرها نیز باعث کمک به افزایش عملکرد جانبی خودرو می‌شود.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_top_inline5_photo_618344_s_original_500x388.jpg مشخصات:

    • نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا.
    • قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)


    ابعاد:

    • فاصله محوری: ۲/۷۳ متر.
    • طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
    • عرض: ۱/۹۴ متر.
    • ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
    • وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم.


    پیشرانه:

    • موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سی‌سی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتن‌متر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه.
    • موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسب‌بخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر.
    • موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتن‌متر.
    • قدرت مجموع: ۸۸۷ اسب‌بخار.
    • وزن برای هر اسب‌بخار: ۱/۹ کیلوگرم.
    • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.


    تست‌های سرعت:

    • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه.
    • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
    • صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه.
    • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه.
    • عبور از یک‌چهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت.
    • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت.
    • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.


    مصرف سوخت:

    • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
    • مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.


    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_02_500x305.jpg 2015 Porsche 918 Spyder
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_15_500x305.jpg
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_16_500x305.jpg
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_11_500x305.jpg
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_08_500x305.jpg
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_01_500x305.jpg
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_03_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_06_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_4_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_3_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_2_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_1_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_09_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_07_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_10_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_9_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_8_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_7_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_6_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_5_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_12_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_13_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_14_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_17_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_18_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_19_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_21_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_interior_20_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_16_200x150.jpg awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_porsche_918_spyder_01_200x150.jpg
    -------- به روز رسانی کرد --------

    نگاهی به پورشه کاین جدید
    نسل دوم پورشه کاین در چهارمین سال زندگی خود یک بهار را در درون و بیرون خود احساس خواهد کرد. تغییرات ظریفی در درون و بیرون این خودرو صورت گرفته است. شاید در نظر اول، تغییرات خاصی را نبینید، اما این هنر پورشه است که به دور از تغییرات رادیکال، در طول سالیان طولانی می‌تواند جذابیتهای ظاهری خود را نیز حفظ کند.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_6_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    طراحی کاین جدید با اصلاحاتی همراه بوده که شامل هواکش‌ها و چراغ‌ها و LED های جدید می‌شود. پره‌های هواکش جلو در سرعت‌های مختلف زاویه متفاوتی می‌گیرند که باعث بهبود آئرودینامیک می‌شود. طراحی جدید تمیزتر، دقیق‌تر و واضح‌تر است. زاویه چراغ‌های جلو تغییر یافته و اندکی به مدل ماکان شبیه شده‌اند. لامپ‌های زنون و LED ها نیز واضح‌تر شده‌اند و به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. چراغ‌های عقب باریک‌تر و سه بعدی شده و چراغ ترمز، جای پلاک، زیرسپری عقب و اگزوزهای خروجی نیز تغییر کرده‌اند.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_5_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    در داخل کابین، فرمان اسپرت چندمنظوره مشابه مدل 918 اسپایدر به صورت استاندارد قرار گرفته است. تغییر شیفتر دنده‌ها از حالت دکمه فشاری قبلی به پدالی از دیگر رویکردهای مهم داخلی محسوب می‌شود. و طراحی صندلی‌ها برای بهبود راحتی، تغییر کرده‌اند.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_2_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    در زیر هود قوای محرکه بهینه شده برای راندمان بالا و کاهش آلودگی و مصرف سوخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_7_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    پیشرانه نخست، یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو است که در مدل S جایگزین موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری قبلی با تنفس طبیعی شده است. این موتور قادر است 414 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 550 نیوتن متر گشتاور در دورهای 1350 الی 4500 دور بر دقیقه، تولید کند. این یعنی افزایش 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر نسبت به V8 قبلی که در نتیجه 0.4 ثانیه بهبود در شتاب صفر تا صد را به همراه دارد. یعنی زمان این شتابگیری اکنون به 5.2 ثانیه می‌رسد. البته با پکیج اسپرتی Chrono یک‌دهم ثانیه دیگر می‌توان این زمان را کاهش داد. نهایت سرعت نیز به 259 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت 1 لیتر پایین آمده و اکنون به 9.5 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_8_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    موتور 4.8 لیتری V8 در کاین توربو نیز بهینه شده تا قدرت 512 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر را تقدیم کند. این خروجی وحشتناک، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه برای مدل عادی و 4.4 ثانیه برای مدل Chrono را در پی دارد. نهایت سرعت این مدل، 279 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این مدل با 0.3 لیتر کاهش به 11.2 لیتر در صد کیلومتر محدود شده است.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_9_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    مدل S E پلاگین هیبریدی نیز از اشتراکات زیادی با پانامرای هیبریدی بهره‌مند است. این مدل، سومین خودروی هیبریدی شارژی پورشه محسوب می‌شود. در این مدل روی افزایش برد مسافت و بهبود راندمان، تمرکز شده است. باتری‌های لیتیوم یون 10.8 کیلووات ساعت را از طریق شارژر برق یا از طریق خود پیشرانه بنزینی می‌توان شارژر کرد. موتور 3.0 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر قادر به تولید 328 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور است که با یک موتور الکتریکی 94 اسبی جفت می‌شود. در مجموع نیروی مؤثر 416 اسب بخار و 590 نیوتن متر از این پیشرانه استخراج می‌گردد. در حالت تمام الکتریکی می‌توان سرعت 126 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. نهایت برد مسافت نیز 48 کیلومتر می‌باشد که بسته به شرایط رانندگی کمتر هم می‌تواند باشد. با مدل هیبریدی می‌توانید شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه و نهایت سرعت 248 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. جالب اینکه با وجود این مشخصات، مصرف سوخت این مدل تنها 3.4 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_11_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    موتورهای دیزلی نیز بهبود یافته‌اند. موتور شش سیلندر دیزلی 3.0 لیتری می‌تواند با کمک توربوشارژر 258 اسب بخار و 580 نیوتن متر خروجی داشته باشد.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_12_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    موتور هشت سیلندر 4.2 لیتری توربودیزل هم می‌تواند 380 اسب بخار نیرو و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این مدل 8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
    awww.pedal.ir_wp_content_uploads_2015_Porsche_Cayenne_Facelift_3_500x333.jpg 2015 Porsche Cayenne Facelift


    برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک بهره گرفته می‌شود. که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید.
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.