1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

مواد غذایی و افسردگی

شروع موضوع توسط farokh در ‏25 مارس 2015 در انجمن کانال تغذیه

  1. farokh

    farokh مدیر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏11 مارس 2015
    ارسال ها:
    136
    تشکر شده:
    162
    جنسیت:
    مرد
    aimages.hamshahrionline.ir_images_2011_5_breakfast2.jpg


    مواد غذایی و افسردگی


    اسید چرب امگا 3: ممکن است فکر کنید که شما ماهی زیاد می‌خورید، بنابراین امکان ندارد که با کمبود اسید چرب امگا مواجه باشید. اما باید در نظر گرفت که این ماده باید در سطح مطلوبی استفاده شود. این ماده برای کاهش التهاب‌های مغزی ضروری است و نقش مهمی در کارکرد مغز، به خصوص حافظه و خلق و خو ایفا می‌کند. بدن نمی‌تواند این مواد را بسازد، بنابراین شما نیاز دارید که این منابع را با مواد غذایی تامین کنید.

    ویتامین D: کمبود ویتامینD یکی از عوارض همه‌گیر مهم است که پزشکان و مراکز بهداشتی رسمی تازه آن را شناسایی کرده‌اند. این کمبود با افسردگی، زوال عقل و اوتیسم ارتباط دارد. نور خورشید غنی‌ترین منبع این ویتامین است که ما آن را در زمستان و پاییز از دست می‌دهیم. برخی کارشناسان عقیده دارند که که به دریافت روزانه5 تا 10 هزار واحد بین‌المللی از این ویتامین نیاز دارد. اما موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا (ان آی اچ) به اکثر افراد بزرگسال سالم تنها دریافت 600 واحد ویتامین D در روزانه را توصیه می‌کند.

    منیزیم: سبک زندگی ما میزان منیزیم را کاهش می‌دهد. برای مثال مصرف زیاد الکل، نمک، ‌قند،‌ اسید فسفریک (در سودا)، استرس زیاد،‌ آنتی بیوتیک‌ها، ‌دیورتیک‌ها (مدرها) بر این میزان تاثیر دارد. گاهی منیزیم به عنوان پادزهر استرس نامیده می‌شود. منیزیم قدرتمندترین ماده معدنی موجود برای ایجاد آرامش است. این ماده معدنی در جلبک دریایی،‌ سبزیجات و حبوبات یافت می‌شود. ان آی اچ مصرف روزانه 400 تا 420 میلی‌گرم منیزیم برای مردان بزرگسال و310تا 320 میلی‌گرم از آن را برای زنان بزرگسال را توصیه کرده است.

    ویتامین ب کمپلکس: ویتامین‌های B مانند B6 و B12 می‌تواند منفعت‌های غیرقابل باوری بر سلامتی داشته باشد. از جمله کاهش خطر سکته و سلامت پوست و ناخن. از سوی دیگرکمبود ویتامین B روی سلامت روانی شما نیز تاثیر دارد. بر اساس پژوهشی که در سال 2009 صورت گرفته بیش از یک چهارم افسردگی‌های شدید در زنان مسن به خاطر کمبود ویتامین B12 است. بهترین منبع ویتامین B6 مرغ، غذاهای دریایی، موز و سبزی‌هاست. در بزرگسالان در مورد ویتامین B6 دریافت روزانه 1/7 میلی گرم برای مردان بزرگسال و 1/5 برای زنان بزرگسال توصیه شده است. همچنین B12 در غذاهایی حیوانی (گوشت،‌ماهی، مرغ،‌ تخم‌مرغ و شیر)، حلزون، صدف و خرچنگ وجود دارد. بیشتر بزرگسالان به مصرف روزانه 2/4میکروگرم این ویتامین نیاز دارند.مواد غذایی و افسردگی

    فولات: افرادی که کمبود فولات دارند، تنها 7 درصد به درمان با قرص‌های ضدافسردگی پاسخ می‌دهند، اما از سوی دیگر کسانی که میزان بالای فولات دارند، در 44درصد موارد به این درمان‌ها پاسخ می‌دهند. دریافت روزانه میزان فولات بستگی به جنسیت، بارداری، ‌دوران شیردهی و همچنین سن دارد. با این وجود، اکثر بزرگسالان به مصرف روزانه حداقل 400میلی گرم فولات نیاز دارند. این نیاز می‌تواند از طریق مواد غذایی سرشار از فولات مانند برگ‌های سبز تیره، ‌حبوبات، میوه‌های خانواده مرکبات و آبمیوه‌ها تامین شود.

    اسیدهای آمینه: اسیدهای آمینه به کارکرد مناسب مغز شما کمک می‌کند. کمبود اسیدهای آمینه ممکن است باعث تنبلی،‌ تمرکز نداشتن و افسردگی شود. منبع خوب این ماده در گوشت،‌ تخم‌مرغ،‌ ماهی‌، حبوبات و آجیل است.

    آهن: کمبود آهن در زنان بسیار شایع است. حدود 20 درصد از زنان و 50 درصد از زنان باردار،‌ دچار این عارضه هستند. تنها 3 درصد مردان کمبود آهن دارند. شایع‌ترین کم‌خونی، کمبود تعداد سلول‌های قرمز خون، به دلیل کمبود آهن است. علایم آن شبیه افسردگی است: خستگی،‌ کج خلقی،‌ تمرکز نداشتن. بیشتر بزرگسالان باید روزانه 18 تا 8 میلی‌گرم آهن مصرف کنند،‌ البته این موضوع به سن،‌ جنیست و رژیم غذایی آنها نیز بستگی دارد، گوشت قرمز،‌ ماهی و مرغ این ماده را در خود دارد.

    مواد غذایی و افسردگی
    روی: روی بیش از مواد معدنی دیگر مورد استفاده آنزیم‌هاست که برای بسیاری از سیستم‌های ما ضروری است. این آنزیم‌ها برای گوارش و تجزیه غذا و همچنین جلوگیری از آلرژی غذایی است. آنها همچنین به DNA ما برای بازسازی و تولید پروتئین‌ها کمک کرده و در نهایت زینک به کنترل التهاب و سیستم دفاعی ما کمک می‌کند. دریافت روزانه 11 میلی‌گرم روی برای مردان و8 میلی‌گرم برای زنان توصیه شده است.

    ید: کمبود ید می‌تواند باعث مسایل بسیار جدی شود، ‌چرا که این ماده برای کارکرد درست تیروئید بسیار ضروری است و تیروئید بیش از آنچه که فکر می‌کنید تاثیر دارد: انرژی، سوخت و ساز، دمای بدن،‌ توسعه سیستم دفاعی و کار کردن مغز. وقتی این بخش‌ها درست کار نکنند، ممکن است شما احساس کنید که افسرده هستید. می‌توانید با استفاده نمک یددار این ماده غذایی را دریافت کنید. همچنین جلبک دریایی خشک،‌ میگو یا روغن ماهی حاوی ید است. استفاده روزانه 150 میکروگرم ید برای بزرگسالان توصیه می‌شود.

    سلنیوم: مانند ید،‌ سلنیوم برای کارکرد درست تیروئید مهم است. این ماده به تبدیل هورمون تیروئید غیرفعال T4 به هورمون تیروئید فعال T3 کمک می‌کند. این ماده همچنین به آنتی اکسیدان‌های (گلوتاتیون پراکسیدار) ‌مهم ما کمک کرده و مانع اسیدهای چرب اشباع‌ نشده غشای سلولی ما ‌می‌شود. بزرگسالان روزانه به مصرف 55میکروگرم از سلنیوم نیاز دارند و بهترین منبع آن مغزهای و تخمه‌های خوراکی است.
     

    موضوعات مشابه

    mania&mina از این پست تشکر کرده است.
  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.