1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

نکات ضدچاقی برای کودکان

شروع موضوع توسط farokh در ‏6 مه 2015 در انجمن تغذیه

  1. farokh

    farokh مدیر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏11 مارس 2015
    ارسال ها:
    136
    تشکر شده:
    162
    جنسیت:
    مرد
    acdn.akairan.com_akairan_aka_images_a_da_da1_T94.jpg


    نکات ضدچاقی برای کودکان

    پزشکان دانمارکی ادعا می کنند که با طرح قوانینی، موفق به درمان چاقی مفرط شده اند. این قانون طرح شده توسط دکتر جنز هلمز متخصص اطفال دانمارکی، به بیش از هزار کودک چاق و دارای اضافه وزن کمک کرده است.

    به گزارش لاپلاس ، این طرح برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در شهر کپنهاک بررسی شد که به علت نتایج موفقیت آمیز آن، در ۸ منطقه دیگر در سراسر این کشور اجرا شد. دکتر هلمز از کشورهای دیگر نیز خواست که این طرح را در کشور خود اجرا کنند.

    زیرا گزارش ها نشان می دهد که تعداد زیادی از نوجوانان به علت چاقی مفرط نیاز به جراحی کاهش وزن پیدا کرده اند اما این روش یک روش ساده، بی هزینه و امن است. این طرح روی بهبود برنامه غذایی، بالا بردن میزان فعالیت ورزشی و کاهش زمان بی تحرک تمرکز می کند.
    قوانینی برای جلوگیری از چاقی مفرط :

    نکات ضدچاقی برای کودکان

    _ استفاده از جودوسر و نان سبوس دار به جای برشتوک و ماست میوه ای برای صبحانه

    _ مصرف نکردن فست فود یا نان سفید برای ناهار و استفاده از نان سبوس دار، گوشت، ماهی و سبزیجات به جای فست فود

    _ مجوز مصرف فست فود را ماهی یک بار به کودکتان بدهید.

    _ غذا در بشقاب سرو شود، ظرف اصلی غذا روی میز قرار نگیرد.


    _ کودک خود را با غذای سالم سیر کنید تا هوس هله هوله نکند.

    _ محدود کردن زمان تماشای برنامه تلویزیونی و استفاده از رایانه به روزی ۲ ساعت.

    _ تا ساعت ۵ بعد از ظهر، امکان دسترسی به تلویزیون و رایانه نباشد.

    _ مصرف شیرینی، هفته ای یک بار.

    _ مصرف آب میوه، چای سرد (آیس تی)، شیرکاکائو، نوشابه یا لیموناد تنها نیم لیتر در هفته

    _ مصرف اسنک، هفته ای یک بار.

    _ با دوچرخه یا پیاده مسیر مدرسه طی شود.

    _ انجام فعالیت های جسمی مانند راه رفتن و دوچرخه سواری پس از مدرسه.

    _ اگر کودک میل به خوردن غذای اضافه داشت، ۲۰دقیقه پس از خوردن به وی بدهید تا بدن زمان احساس سیری را پیدا کند.

    _ مصرف روزی تنها ۲ تکه میوه.

    _ انجام فعالیت های جسمی برنامه ریزی شده مانند والیبال و ژیمناستیک.

    _ داشتن ساعت خواب منظم.
     

    موضوعات مشابه

    دل آرا از این پست تشکر کرده است.
  2. roxanna alp

    roxanna alp کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏18 ژانویه 2016
    ارسال ها:
    387
    تشکر شده:
    16
    جنسیت:
    مرد
    عالی بود.
     
    Last edited by a moderator: ‏25 آگوست 2016
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.