1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

اسرار خواب!!!

شروع موضوع توسط mahbodkh در ‏24 نوامبر 2015 در انجمن اطلاعیه ها و اخبار های فارس پاتوق

  1. mahbodkh

    mahbodkh ملکه فارس پاتوق برترین کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏12 اکتبر 2015
    ارسال ها:
    329
    تشکر شده:
    142
    جنسیت:
    مرد
    خواب باعث بی‌تحرکی اندام‌های ارادی و آرامش اندام‌های غیرارادی مانند دستگاه تنفسی، گوارش، هاضمه و قلب می‌شود. این امر باعث بهتر کارکردن اندام‌های غیرارادی خواهد شد.و اینکه چرا بی‌خواب می‌شویم؟هر عاملی که باعث از بین رفتن رطوبت معتدل مغز شود، زمینه بی‌خوابی را در افراد به وجود می آورد.افراد چاق، افراد سن بالا، افرادی که مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک دارند، افرادی که مغز آنها رطوبت کمتر و خشکی بیشتری داشته باشندو بیماران گوارشی و افرادی که دارای سوءهاضمه یا بیماری‌های خاص هستند، دچار عارضه بی‌خوابی می‌شوند.
    و بهترین زمان خواب برای کودکان و نوجوانان ۹ شب، بزرگسالان ۹ تا ۱۰شب و سالمندان مانند کودکان و نوجوانان ۹ شب است.به طور معمول کودکان و نوجوانان باید حداقل ۶ ساعت و حداکثر ۱۰ ساعت، بزرگسالان ۶ ساعت و نوزادان ۲۳ ساعت یا بیشتر در طول شبانه‌روز بخوابند و بهترین زمان خواب اول شب وتاریکی طبیعی شب و و از ساعت ۹ تا ۱۲ است، زیرا از ساعت ۹ تا ۱۲ کورتیزول خون کم می‌شود، اگر در این مدت زمان افراد بخوابند، صبح با هوشیاری و سلامتی بیشتری بیدار می‌شوند و شاداب خواهند بود. در ساعت‌های اولیه شب و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب، هورمون‌های جذب، رشد و هضم بدن ترشح می‌شوند. هرکسی در این مدت زمان بخوابد آثار آن ۲ برابر مفیدتر است و طول عمر بیشتری خواهد داشت.اما اگر بعد از این مدت بخوابد طول عمر آنها کمتر خواهد شد. پس به طور کلی زمان خواب با طول عمر افراد رابطه مستقیم دارد، زیرا در این مدت زمان رطوبت مغز کافی است و فرد بدن سالم‌تری دارد.و بری اینکه خواب بهتری داشته باشیم باید تغذیه مناسب، ورزش، توجه به نوع مزاج افراد و تنظیم مزاج با حالت خواب آنها، خوردن یک لیوان شیر یا چند برگ کاهو، دوش گرفتن برای افرادی که مزاج آنها گرم و خشک یا سرد و خشک است، رفع ناراحتی‌های گوارشی، هضم و جذب بدن، پرهیز از پرخوری و گرسنگی و ... این عواملی می‌تواند برای بهتر خوابیدن مناسب باشد.
    .
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.