1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

ارتباطات، لازمه بازاریابی موفق است

شروع موضوع توسط rahekhoob در ‏18 مه 2016 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. rahekhoob

    rahekhoob کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مه 2016
    ارسال ها:
    86
    تشکر شده:
    23
    جنسیت:
    مرد

    ارتباطات، لازمه بازاریابی موفق است

    رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است.

    ماهنامه بازاریاب بازارساز – احمدرضا سلیمی*: رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است. پس در هر فرصتی آن را بسط و توسعه دهید. فقط این سوال را از خودتان نپرسید که تا پایان امروز یا آخر هفته یا ماه چگونه می توانم این معامله را ببرم؟ بلکه بپرسید این ارتباط در دوازده ماه آینده یا دو سال یا پنج سال بعد چگونه خواهدبود؟ این همان عنصر مشارکت در فروش مشاوره ای- مشارکتی است.

    حال شما چه فروشنده نرم افزارهای یارانه ای باشید چه ارائه دهنده خدمات مالی، مشاوره ای یا هر چیز دیگری، عامل ارتباط اهمیت خواهدداشت. یک فروشنده نرم افزارهای رایانه ای می گوید: من اینجا نیامده ام تا آخرین دستاوردها را به شما بفروشم بلکه تا زمانی که شما از رایانه استفاده می کنید، در مورد نرم افزارها شما را راهنمایی خواهم کرد و ما با هم و در کنار هم هستیم. حال از زبان یک موسسه ارائه دهنده خدمات مالی بشنوید: وظیفه من فقط فروش یک خط مشی نیست، بلکه من اینجا هستم تا مشاور مالی شما در بلندمدت باشم.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_A7_D8_B1_D8_AA_Dd271d99848980badb9a24fb1f0ea2534.jpg

    از آنجا که روز به روز تمایز میان محصولات کمتر می شود، ارتباطات می تواند به عنوان یک منبع اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی مطرح شود. مردم حتی حاضرند یک جنس نامرغوب را از یک فروشنده دارای روابط عالی خریداری کنند.

    مشتریان در فکر خرید جدیدترین محصولات نیستند، بلکه در پی یک مشاور قابل اعتمادند. ارتباطات خوب بر وفاداری مشتریان و تکرار خرید می افزاید و این به معنای سود بیشتر است. طبق بررسی های اخیر توسط مشاوران باین اند کمپانی، موسسه لئو برنت یکی از بزرگ ترین موسسات تبلیغاتی دنیا تقریبا بیش از 98 درصد میزان حفظ مشتریان را دارد. این موسسه حتی بدون افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام و یا وام های سنگین، تعداد شعبات خود را به 63 در سطح جهان گسترش داده است.

    کارکنان این موسسه، بالاترین حقوق و دستمزد را در بین دیگر شرکت های تبلیغاتی دارند. این همان ارزش ملموس ارتباطات است. پس در صورتی که شرکت شما مشتری جدیدی را به دست آورد، شدیدا به کارکنان تان توصیه کنید که به برقراری رابطه خوب و دوستانه با هر مشتری جدید اقدام کنند. با این شیوه است که آنان مشتریان ثابت شما می شوند.

    اعتماد
    اعتماد، عامل کلیدی در برقراری روابط است و مانند چسب، مشتری و فروشنده را به هم متصل می کند. فروش مدرن برپایه توانایی ایجاد اعتماد بنا شده است. برای اینکه یک فروشنده موفق شوید، باید از فروش صرف محصولات و خدمات، نه تنها به سمت فروش راه حل ها، بلکه به سوی ایجاد اعتماد و قابل اعتماد ماندن، تغییر موضع دهید. در مجموع برای دستیابی به معاملات، باید در هر زمینه ای یک فرد قابل اعتماد باشید.



    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_A7_D8_B1_D8_AA_D921af4063db3a2c7097518a7fb4e403e.jpg

    عبارت (یک مشاور قابل اعتماد) به خوبی توصیف کننده این حالت است. مقاومت ناشی از عدم اعتماد است. زمانی که مشتری احتیاجات واقعی خود را با شما در میان نمی گذارد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. راه غلبه بر این وضعیت این است که اعتماد و اطمینان لازم را به وجود آورید تا مشتری به طور طبیعی، آنچه را که شما باید بدانید، بازگو کند.

    چگونه اعتماد ایجاد کنیم؟

    دیگران را محور قرار دهید
    زمانیکه مردم احساس کنند که شما علاوه بر علایق خودتان، به علایق آنها نیز امی اندیشید، کم کم به شما اعتماد خواهند کرد. این نکته کاملا با مفهوم فروش راه حل ها منطبق است. حس و علاقه پرشوری را برای کمک به دیگران، برای دستیابی به اهداف شان ایجاد کنید و به طور خستگی ناپذیری در مورد دنیای مشتریان کنجکاوی کنید. برای اینکه به جمع 10 درصد فروشندگان برتر بپیوندید، نه فقط موفقیت در کسب و کار خودتان، بلکه موفقیت کسب و کار مشتریان را نیز ملاک قرار دهید. زمانی که برای موفقیت مشتری می کوشید، آنها نیز به نوبه خود برای موفقیت شما تلاش خواهندکرد. پس آنها شریک و یار شما هستند.

    دیگران را محور قرار دادن، درواقع به معنای انعطاف پذیربودن است. اشتیاق برای تطبیق دادن دیدگاه مان با عقاید دیگران یکی از مهارت های کلیدی در متقاعدسازی است.

    بهترین کار را برای مشتری انجام دهید
    بایستی در مورد ارائه توصیه ها و راه حل ها به اندازه پرسنل خود مشتری قابل اعتماد باشید. در هر موقعیتی بدون غرض بهترین کار را برای مشتری انجام دهید. از تعصب دوری کنید. آن بدین معناست که چنانچه راه حل شما، برای مشتری مناسب نباشد موضوع را به وی بگویید و توصیه کنید که چه باید انجام دهد. ممکن است در اینجا برخی معاملات را از دست بدهید اما مشتری صداقت شما را هرگز از یاد نخواهدبرد.
    گوش کنیدهرچه بیشتر گوش کنید، بیشتر مجذوب اظهارات مردم شده و آنها بیشتر شما را دوست داشته، به شما اعتماد کرده و خواستان انجام معامله با شما خواهندبود. یک فروشنده ماهر وقتی که مشتری صحبت می کند با توجه کامل گوش می کند، زیرا زمانی که گوش می کنید متوجه می شوید که چه موضوعاتی برای مشتری اهمیت دارد. پاداش افزوده ای که کسب می کنید این است که گوش دهندگان به سرعت محبوب می شوند.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_A7_D8_B1_D8_AA_D341fc246659cf769a21cfdd0e8e6c263.jpg

    افرادی که در گفت و گوها متکلم وحده اند، محبوبیت کمتری دارند و افرادی که در گوش کردن پیشی می گیرند محبوبیت بیشتری کسب می کنند. گوش کردن و توجه کامل، شکل بهترین روش برای نفوذ در قلب افراد است. به گونه ای به صحبت افراد گوش دهید که آنها تصور کنند شما تا ابد وقت دارید. هرگاه که با یک مشتری صحبت می کنید در بالای سرش ابر سفیدی را تصور کنید که نوشته شده (کاری کن که احساس مهم بودن کنم.) ایجاد این احساس در مشتری به اندازه برآوردن نیازهایش کاملا حیاتی است. این تصور را ایجاد کنید که شما برای روابط بیش از فروش ارزش قائلید.

    ماموریت شخصی شما این است که هر کار ممکن را برای مشتریان انجام دهید تا آنها مطمئن شوند که تمام امکانات و منابع سازمان شما برای کمک به حصول اهداف وی از طریق محصولات و خدمات شما به کار گرفته می شود و این به معنای مشارکت در حل مشکل است.

    به عقاید دیگران احترام بگذارید
    راز خوب گوش دادن این است که به گونه ای گوش فرا دهیم که در گوینده حس توانمندی ایجاد کند. زیرا زمانی که احساس کنیم مورد احترام قرار گرفته ایم، دلگرم تر شده و به طور غریزی در مورد فرد مقابل احساس خوشایندتری پیدا کرده و فکر می کنیم که آنها باهوش تر، باظرفیت تر، و قابل اعتمادترند. اگر باعث شوید که مشتریان احساس خوشایندتری نسبت به خودشان پیدا کنند، در نتیجه بیشتر از شما خوش شان خواهدآمد و بیشتر اعتماد خواهندکرد.

    راز اینکه مورد محبوبیت مردم قرار بگیرید ساده است- اول آنها را دوست داشته باشید. و راز اینکه مردم به شما احترام بگذارند این است که ابتدا به آنها احترام بگذارید.

    منبع : سایت راه خوب
     

    موضوعات مشابه

  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.