1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

از محدوده ی آسایش خارج شوید

شروع موضوع توسط rahekhoob در ‏19 مه 2016 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. rahekhoob

    rahekhoob کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مه 2016
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    23
    جنسیت:
    مرد

    از محدوده ی آسایش خارج شوید

    بدیهی است که باقی ماندن در محدوده ی آسایش بسیار آسان تر از مواجه شدن با ترس فرا تر گذاشتن پا از این محدوده است. اما شما با محدود کردن خود به آنچه که از قبل می دانید، خود را از فرصت های حرفه ای، تجربیات تازه و رشد شخصی محروم خواهید کرد.
    وب‌سایت دیجیاتو – پیام ادیب: بدیهی است که باقی ماندن در محدوده ی آسایش بسیار آسان تر از مواجه شدن با ترس فرا تر گذاشتن پا از این محدوده است. اما شما با محدود کردن خود به آنچه که از قبل می دانید، خود را از فرصت های حرفه ای، تجربیات تازه و رشد شخصی محروم خواهید کرد.

    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_04__D9_85_D8_AD_D8_AF_D0678a82964b60dbac2eab88d6f1c40b1.jpg


    اگر شما هم می خواهید از محدوده ی آسایش و ساحل امنی که برای خود ساخته اید بیرون بیایید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، باید بگوییم سخت ترین بخش این کار برداشتن قدم اول است. در ادامه ۱۲ تمرین ساده و روزمره برای بیرون رفتن از محدوده ی آسایش را از نظر خواهید گذراند که در صورت ممارست می توانند برایتان به عادت بدل شوند.

    ۱– اولین قدم را بردارید
    روی کاغذ تمام آنچه که باید انجام دهید این است که قدم اول را بردارید. این کار دشوار خواهد بود. بدترین روز باشگاه، روز اول آن است. نوشتن خط آغازین هر داستانی بیشترین زمان را از هر نویسنده ای می گیرد. اما همین که کم کم بر شتابتان افزوده شود، ادامه دادن این مسیر برایتان ساده تر خواهد شد. پس چشمان خود را ببندید و قدم اول را هر طور شده بردارید.

    ۲– خودتان را در محیط تازه ای قرار دهید
    با تغییرات جزئی و کوچکی آغاز کنید که تهدیدی به جانب شما وارد نمی کنند، مثل امتحان کردن غذای یک رستوران جدید در محله ای دیگر، و یا شرکت در یک گالری هنری. ایده ی اصلی این است که خود را در صحنه های متفاوتی قرار دهید و کنترل تعامل خود در این مکان های تازه را در دست بگیرید.

    ۳– گزینه ی آسان را انتخاب نکنید
    هر باری که انسان در برابر یک انتخاب قرار می گیرد، یکی از گزینه ها گزینه ی آسان و بی دردسر است، و گزینه ی دیگر گزینه ی همراه با ریسک و زحمت آفرین. مورد دوم همان گزینه ای است که بیشترین درس ها را به شما خواهد داد و بیشترین رشد را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بنابراین اگر به فکر رشد هستید این همان گزینه ای است که باید انتخاب کنید.

    ۴– برای پیاده روی های خود مسیر متفاوتی انتخاب کنید
    اگر مسیر همیشگی تان را تغییر دهید و با اتومبیل یا پیاده مسیر تازه ای را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید، با موقعیت های متفاوتی روبرو می شوید. همین کار به ظاهر کوچک و ساده در اندازه ی خود جهان شما را بزرگ تر خواهد کرد. این تنها یک راه ساده برای شروع است. بعد از آن، قدم به قدم می توانید تغییرات بزرگ تری را امتحان کنید. به این ترتیب کم کم با فرا تر گذاشتن پا از چارچوب های همیشگی احساس راحتی بیشتری پیدا خواهید کرد.

    ۵– هر از گاهی انتخاب های فی البداهه داشته باشید
    قرار نیست در مورد انتخاب های حساس و سرنوشت ساز زندگی تان فی البداهه تصمیم بگیرید. چیزهای کوچکی مثل انتخاب یک رستوران تازه یا خرید از محلی جدید می توانند به شما کمک کند. سعی کنید بدون آنکه ذهنتان را مشغول کنید، چیزی غیر از گزینه های همیشگی برای خود برگزینید.

    ممکن است تعجب آور باشد اما اگر باز هم احساس غریبی دارد، از شیر یا خط کمک بگیرید. برای تصمیم گیری های بی خطر از شیر یا خط کمک بگیرید و به نتیجه ی آن متعهد بمانید.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_04__D9_85_D8_AD_D8_AF_D3beab81c2b9771ba3755b88b00484ee7.jpg


    حذف مرحله ی فکر کردن بیش از اندازه به تصمیم گیری های ساده می تواند فرایند خروج از محدوده ی آسایش را به شدت تسهیل و تقویت کند. از این گذشته، این نوع تصمیم گیری این احساس را در شما تقویت می کند که می توانید از پس شرایط تازه نیز به همان خوبی شرایط معمول بر بیایید.

    ۶– دیدگاه های متفاوت را نیز در نظر بگیرید
    خودتان را در جمع افراد باهوشی قرار دهید که جسارت مخالفت کردن با شما را نیز داشته باشند. در مورد مسائل مختلف به شکلی صحیح با آنها بحث و تبادل نظر کنید. این کار باعث می شود باور های خود را مجدداً به بوته ی آزمون بگذارید.

    منبع : سایت راه خوب
     

    موضوعات مشابه

  2. rahekhoob

    rahekhoob کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مه 2016
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    23
    جنسیت:
    مرد

    غلبه بر استرس با افزایش آدرنالین

    زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!
    وب‌سایت فارنت: زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_BA_D9_84_D8_A8_D74e8008e6bd5ed37da32e936d71853a3.jpg

    بدن ما و بویژه غدد فوق کلیوی (آدرنال) سخت در تلاش‌اند تا ما را با هر چیزی سازگار کنند. جای آنها درست بالای کلیه‌هاست و کار تولید انرژی، حفظ تعادل بین سیال و الکترولیت و ذخیره چربی را به عهده دارند. احساس خستگی و افزایش وزنی که در زمان فشار و استرس دارید هم بخاطر وجود آنهاست. وقتی یاد بگیرید چطور از شر خستگی رها شوید مسلما خواهید توانست زندگی سالم و شادتری داشته باشید.

    1- غذاهای کاملا طبیعی بخورید

    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_BA_D9_84_D8_A8_D524c6292167b4b20f273eb6ab76abb42.jpg

    بدن برای سوخت و ساز به ویتامین، مواد مغذی و معدنی نیاز دارد. زمانی که بدن از این مواد خالی شود به غدد آدرنال فشار وارد می‌شود و نتیجه‌ی آن کم‌آبی و کاهش تولید هورمون ضروری برای سلامت بدن است. غذاهای کاملا طبیعی سرشار از نیازهای بدن هستند پس تا می‌توانید از این دست غذاها استفاده کنید و رژیم غذایی کاملی داشته باشید.

    2- هله هوله نخورید
    با خوردن هله هوله نه تنها مواد مغذی بدنتان تامین نمی‌شود بلکه غدد آدرنال بیچاره باید بیش از توان خود کار کنند تا سموم موجود در موادی با ارزش غذایی کم را پردازش کنند. هر چقدر این غدد بدون سوخت مورد نیازشان سخت‌تر کار کنند بیشتر و بیشتر احساس خستگی می‌کنید.

    3- زیاد آب بنوشید

    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_BA_D9_84_D8_A8_Df287c6188b4438d0863ebd016c83780d.jpg



    بیش از نیمی از وزن بدن یعنی حدود 60 تا 60 درصد آنرا آب تشکیل می‌دهد. بدون آب بدن و بویژه غدد آدرنال سست می‌شود. این غدد آب را پردازش می‌کنند تا برای استفاده بدن مساعد شود. هنگامی که آب نمی‌نوشید غدد آدرنال نمی‌توانند کار کنند و سیگنالی به مغز میفرستند تا شما متوجه شوید به آب نیاز دارید، به همین خاطر است که احساس خستگی می‌کنید. یعنی غدد آدرنال شما را سُک می‌دهند که ما اینجا به آب نیاز داریم!

    4- روزانه ویتامین c مصرف کنید
    بدن شما روزانه به دو تا چهار هزار میلی‌گرم ویتامین c احتیاج دارد. ویتامین c سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارد و عملکرد غدد آدرنال را ساپورت می‌کند. هر چقدر غدد آدرنال عملکرد بهتری داشته باشند بدن شما درست به خوبی یک دستگاه روغنکاری شده کار می‌کند. غذای خوب و آب کافی باعث می‌شود توانایی لازم را در طول روز داشته باشید.

    منبع : سایت راه خوب
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.