1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

جویندگان کار باید این 8 زبان بدن را بلد باشند

شروع موضوع توسط rahekhoob در ‏5 ژوئن 2016 در انجمن دانستنیهای جالب

  1. rahekhoob

    rahekhoob کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مه 2016
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    23
    جنسیت:
    مرد

    جویندگان کار باید این 8 زبان بدن را بلد باشند

    در مورد اهمیت زبان بدن بارها و بارها حرف زدیم. اما در این نوشتار از زبان بدن برای جویندگان کار می گوییم. می توانید حرف زدن را حرف بزنید، ولی اصلا مهم نیست وقتی نوبت آن می شود که با بدن تان حرف بزنید نتوانید قدم زدن را قدم بزنید.

    وب سایت بازده: در مورد اهمیت زبان بدن بارها و بارها حرف زدیم. اما در این نوشتار از زبان بدن برای جویندگان کار می گوییم. می توانید حرف زدن را حرف بزنید، ولی اصلا مهم نیست وقتی نوبت آن می شود که با بدن تان حرف بزنید نتوانید قدم زدن را قدم بزنید. تنها در مورد ژست بدن حرف نمی زنیم، بلکه هر چیزی از دست دادن، نحوه راه رفتن گرفته تا حرکت پاهای تان در پشت میز.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_B2_D8_A8_D8_A7_D9_86__D8_A8_D8_AF_D9_86_1.jpg

    زبان بدن

    البته، از نظر بسیاری از ما، باید یاد بگیرید چگونه زبان بدن تان را بهتر کنید. هنری برای انجام آن وجود دارد. هرچند، ممکن است درس «سخنرانی عمومی» را در دانشکده گذرانده باشید و نکاتی آموخته باشید، مهارت های زیادی در مورد زبان بدن وجود دارد که برای مقام های شغلی اصلی روزمره به آنها نیاز داریم. با کارشناس مشهور زبان بدن، کارول گومان، در مورد بعضی از ضروری ترین نکات زبان بدن برای رده های جدید نیروی کار صحبت کرده ایم.

    ۱. ژست تان را درست کنید
    گومان می گوید که این مورد برای شغل اول تان ضروری است. او به تحقیقی در دانشکده کسب و کار هاروارد و کلمبیا ارجاع می کند که نشان می دهند صرفا با نگه داشتن بدن تان در حالت های انبساط پذیر و «پرقدرت» (ملقب به زن اعجاب انگیز، که نخستین بار امی کودی در سخنرانی تد معروفش از آن نام برد) به مدت ۲ دقیقه، سطوح بالاتر تستوسترون –هورمونی مربوط به توان و تسلط- و سطوح پایین تر کورتیزول، هورمون استرس، ترشح می شود.

    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_B2_D8_A8_D8_A7_D9_86__D8_A8_D8_AF_D9_86_2.jpg

    دنیل کرگ در جیمز باند با ژستی درست



    «وقتی حس مردد بودن دارید، ولی می خواهید مطمئن تر به نظر برسید، این مورد را امتحان کنید. علاوه بر این که تغییرات هورمونی در مردان و زنان ایجاد می کند، این حالت ها به افزایش حس قدرت و تحمل بیشتر خطر منجر می شود». اساسا، ژست فیزیکی شما به معنی واقعی کلمه دید مردم نسبت به شما و حس خودتان را تغییر می دهد. تحقیقی مشخص کرد که آدم هایی که صاف می نشینند، احتمال بیشتری دارد که نظرات مثبتی را باور داشته باشند که در مورد صلاحیت های لازم یک شغل می نویسند. کسانی که روی میزشان خم می شوند، احتمال کم تری دارد که صحت گفته های شان پذیرفته شود.


    ۲. بسته نباشید
    دست ها و پاهای تان را ضربدری نگذارید، به عبارتی دست به * ننشینید و پاهای تان را روی هم نیندازید. بله، دست به * نشستن راحت تر است ولی حالت دفاعی به خود می گیرید. به علاوه، این کاری است که خانم ها خیلی انجام می دهند. وقتی دست به * می نشینید و پاهای تان را روی هم می اندازید، جمع می شوید که متضاد حالت داشتن قدرت زیاد است. تستوسترون شما به طور خودکار کاهش می یابد و کورتیزون شما سریعا افزایش می یابد.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_B2_D8_A8_D8_A7_D9_86__D8_A8_D8_AF_D9_86_3.jpg

    جلسه ای با گاردِ باز تمام شرکت کنندگان در جلسه



    ۳. توپ کوچکی را در دست چپ تان بفشارید

    نکته دیگری که به ویژه برای ورزشکاران موثر است این است که توپی را در دست چپ شان فشار می دهند. گورمان می گوید: «وقتی ورزشکاران حرفه ای تمرین ندارند، روی حرکت های شان تمرکز زیادی می کنند (که در مورد آدم های راست دست، کارکرد نیم کره راست مغز است) به جای این که به مهارت های حرکتی خودکارشان تکیه کنند که در طول سال ها تمرین به دست آورده اند (که مرتبط با کارکرد نیمکره چپ مغز است). تحقیقات نشان داده اند ورزشکارانی که توپی را در دست چپ شان می فشارند، عملکرد بهتری دارند و احتمال کم تری دارد که تحت شرایط دشوار کم بیاورند.» کار فوق العاده راحتی است که می توانید پشت میزتان انجام دهید.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_B2_D8_A8_D8_A7_D9_86__D8_A8_D8_AF_D9_86_4.jpg

    فشردن توپ در دست


    ۴. عقب، عقب، عقب بروید
    گومان می گوید: به عقب رفتن واقعا کمک تان می کند. تحقیقات در دانشگاه رادبوند هلند نشان داد که چطور حرکت رو به عقب، شیوه ای موثر در افزایش کنترل شناختی است. محققان دریافتند وقتی آدم ها با وضعیت دشواری مواجه می شوند، به عقب گام برداشتن به افزایش اعتماد به نفس و توانایی شان کمک می کند.


    arahe_khoob.ir_wp_content_uploads_2016_05__D8_B2_D8_A8_D8_A7_D9_86__D8_A8_D8_AF_D9_86_5.jpg

    عقب ایستادن به هنگام جلسه ایستاده


    ۵. کمی تماس بدنی
    بعضی از آدم ها به طور طبیعی تماس بدنی بیشتری با بقیه دارند. اگر جزء این آدم ها نیستید، روی آن کار کنید. گومان متذکر می شود تماس با بازو، دست، یا شانه کسی کم تر از صدم ثانیه، رابطه انسانی ایجاد می کند. در محل کار، تماس فیزیکی و صمیمیت از طریق عادت دست دادن انجام می شود و این تماس بساوایی یا لمسی تاثیر مثبت و طولانی مدتی دارد. تحقیقات نشان می دهند که اگر با آدم ها دست بدهید، احتمال این که شما را به خاطر بسپارند دو برابر می شود. محققان دریافته اند که عکس العمل آدم ها با کسانی که با آنها دست می دهند، راحت تر و صمیمی تر است – که قطعا ایجاد کننده اعتماد به نفس است.

    منبع : سایت راه خوب
     

    موضوعات مشابه

    farokh و بی دل از این پست تشکر کرده اند.
  2. rahekhoob

    rahekhoob کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 مه 2016
    ارسال ها:
    74
    تشکر شده:
    23
    جنسیت:
    مرد
    farokh
    موفق باشید
     
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.