1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

۳ اشتباه بزرگی که لغو اشتراک در خبرنامه را به کابوس تبدیل می‌کند

شروع موضوع توسط masterina در ‏21 ژوئیه 2016 در انجمن سئو و بهینه سازی وب سایت

  1. masterina

    masterina کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏21 ژوئیه 2016
    ارسال ها:
    21
    تشکر شده:
    3
    جنسیت:
    مرد
    طی چند سال گذشته اهمیت راه‌اندازی خبرنامه و تاثیر آن در بازاریابی ایمیلی به خوبی اثبات شده است، و خب طبیعتا استفاده نادرست از هر ابزاری نه تنها سود آور نیست بلکه ضرر بیشتری می‌رساند. متاسفانه روند عضویت در خبرنامه بسیار شبیه به داستان روباه و کلاغ است. خیلی از افراد به دلیل اینکه درباره نحوه اداره کردن یک خبرنامه اطلاعات مناسبی ندارند کاربرانشان را آزار می دهند و در نهایت تمامی ایمیل ها راهی «صندوق هرزنامه» می‌شود.


    امروز می‌خواهم درباره احترام گذاشتن به حقوق کاربر، حتی درحال لغو اشتراک صحبت کنم و ۳ اشتباه مهم را که هم اکنون شرکت‌های بزرگ هم مرتکب آن می‌شوند را برایتان شرح دهم.

    ۱ – وارد کردن آدرس ایمیل برای لغو عضویت


    این گزینه هم اکنون در بسیاری از خبرنامه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکثر توسعه دهندگان آنرا به چشم یک کلید امنیتی می‌بینند که کاملا غلط است و در اغلب اوقات باعث آزار کاربران می‌شود. شرکت Motorola یکی از هزاران شرکتی است که از این گزینه استفاده می‌کند!

    مشکل این گزینه
    در آدرس اکثر خبرنامه هایی که از این گزینه برای لغو اشتراک استفاده می‌کنند، آدرس ایمیل کاربر به صورت هش شده وجود دارد (که معلوم می‌کند کدام کاربر روی دکمه لغو اشتراک کلیک کنید، در غیر این صورت سرویس آنها فاقد بخش آنالیز است که طبیعتا یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود)

    پس سوال اصلی اینجاست، چرا با وجود کلید از کاربر درخواست می کنید که ایمیلش را وارد کند !؟

    راه حل
    هنگام عضویت کاربر یک نسخه هش (hash) شده از اطلاعات تولید کنید و یک آدرس اختصاصی برای لغو اشتراک کاربر تهیه کنید. هنگامی که کاربر وارد صفحه شد اطلاعات را به او نشان دهید و از او درخواست کنید که روی دکمه لغو اشتراک کلیک کند (یا مستقیما با لود صفحه اشتراک را لغو کنید)

    پ‌ن: اکثر سیستم‌های ارسال خبرنامه مثل MailChimp و نمونه‌های دیگر این امکان را به صورت پیش‌فرض دارند و نیازی نیست کاری کنید؛ اما اگر خبرنامه را خودتان و توسط سیستم اختصاصی‌تان می‌فرستید باید حواستان به این مسئله باشد.

    ۲ – ورود جهت لغو عضویت


    سرویس aboutMe هر هفته یک ایمیل درباره کسانی که از صفحه شما بازدید کرده‌اند و … ارسال می‌کند. که به معنای واقعی کلمه «اسپم» است و متاسفانه آزاردهنده‌تر از همه اینها، برای لغو اشتراک باید وارد حساب کاربریتان شوید.

    مشکل این گزینه
    مشکل اینجاست که من (و مطمئنا خیلی از کاربران) مدت زیادی است که به حساب کاربری خودم در این سرویس سرنزده‌ام و خب شاید رمز عبورش را فراموش کرده ام. برای همین گزینه «گزارش به عنوان هرزنامه» برای من (و افراد کلافه) بسیار ساده‌تر است تا بازیابی رمز عبور و لغو اشتراک.

    راه حل قبلی هم برای این مشکل گزینه مناسبی است.

    ۳ – تایید لغو عضویت


    راه هایی مثل این که گوگل برای لغو عضویت از آن استفاده می‌کند بسیار مناسب است. اما تایید مجدد ایمیل غیرقابل قبول است، خصوصا زمانی که ایمیل شما اهمیت چندان زیادی نداشته باشد.

    مشکل این گزینه
    این گزینه مشکل روانشناسی دارد. کاربر با قاطعیت تمام تمایل دارد از شر سرویسی که «واقعا به آن نیاز ندارد» خلاص شود. شانس شما برای بازگرداندن او بسیار پایین است و این گزینه جز افزایش عصبانیت وی کاربرد دیگری ندارد. مثل این است که شما تابلوی «پارک ممنوع» را روی درب منزلتان نصب کنید و افرادی که قصد توقف دارند، زنگ در را به صدا در آورند و به شما بگویند که قصد دارند خودرویشان را درب منزل شما پارک کنند!

    راه حل
    اشتباهتان را قبول کنید. هرگز از کاربرانتان درخواست نکنید که برای لغو عضویت روی لینکی که به ایمیلشان ارسال می‌شود کلیک کنند.

    چند توصیه مهم
    برای بهبود این جریان چه کار هایی می توان انجام داد ؟

    • رو راست و صمیمی باشید
    به زمان کاربر احترام بگذارید، به جای به کاربردن متون طولانی و بی سرو ته ! از اتفاقی که درحال رخ دادن است ابراز پشیمانی کنید و از آنها بخواهید که مختصرا دلیل لغو اشتراکشان را توضیح دهند (ولی این فیلد را الزامی نکنید)

    • نظرسنجی
    یک لیست ساده از گزینه هایی که ممکن است باعث آزار کاربر شود و آنرا مجبور به لغو اشتراک کند. تهیه کنید، و پس از آنکه اشتراک کاربر کاملا لغو شد از او بخواهید که در نظرسنجی شرکت کند.

    این بسیار مهم است – اگر شما میخواهید به دلیل اصلی لغو اشتراک پی ببرید باید حتما بعد از اینکه لغو اشتراک کاملا تکمیل شد از آنها سوال کنید.حتی سعی نکنید بعد از لغو اشتراک دوباره به آنها ایمیل بزنید و از آنها درخواست کنید.

    «آزادی سلیقه» حق همه کاربران است و شما نباید خواسته یا ناخواسته آنرا سلب کنید. برای اینکه کمتر کاربرانتان را از دست بدهید، بگذارید آنها انتخاب کنند که مطالب را به چه صورت دریافت کنند (روزانه – هفتگی – ماهیانه). حتما لازم نیست به محض ارسال مطلب به کاربرانتان اطلاع دهید. به نظرم مطلع کردن آنها از مطالب پربازدید هفتگی و یا ماهیانه راه حل بهتری است.
     
    Last edited by a moderator: ‏18 آگوست 2016
  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.