1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

شروع موضوع توسط samangoli228 در ‏29 آگوست 2016 در انجمن کسب و کار در اینترنت

  1. samangoli228

    samangoli228 کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏8 سپتامبر 2015
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    4
    جنسیت:
    زن
    بازاریابی شبکه ای : Network Marketing یا بازاریابی چندسطحی Multi-level marketing، نوعی روشٔ فروش می

    باشد که در آن شرکت ها کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتری ها بعد از

    خرید در صورت تمایل قارد هستند کالاهای شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم

    در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

    در بازاریابی شبکه‌ ای ، بازاریاب‌ها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش کالاهای

    شرکت می نمایند. امروزه به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و

    ژاپن در عرصه بازاریابی شبکه‌ای سردمدار می باشند.

    ایدهٔ بازاریابی شبکه‌ای از فرمول تصاعد اخذ شده که در قرنٔ ششم قبل میلاد به وسیله فیثاغورث و در قرنٔ سوم

    قبل میلاد به وسیله اقلیدس در کتاب معروف «مقدمات» به جهان معرفی شد.

    جی. پل گتی، ثروتمندترین مرد آمریکایی در سال ۱۹۵۷ میلادی بود، و برای اولین بار اعلام کرد که «من ترجیح

    می‌دهم که از ۱٪ تلاش صد نفر استفاده کنم تا اینکه از ۱۰۰٪ تلاش خودم». این ایده که اهرم زدن نام دارد، امروزه

    پایه‌گذار فلسفهٔ بازاریابی شبکه‌ای شده‌است.

    نخستین بار، یک شرکت دوچرخه سازی در روسیه از این ایده به کار برد و برنامه‌ای ترتیب داد که مشتری ها با

    پرداخت ۱۰ روبل بجای ۵۰ روبل صاحب دوچرخه شوند اگر چهار مشتری دیگر هم معرفی کنند؛ اما فروش شرکت به

    سرعت به اشباع رفت. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلولهٔ برفی لقب دادند و صد در صد تقلب

    و کلاهبرداری تلقی شد. از آن به بعد، سیاستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان فراوانی در جستجوی یافتن

    شیوه ای بودند که از این ایده به سود همه بهره بگیرند.

    نخستین شرکت که به صورت رسمی فعالیت بازاریابی چند سطحی را در سال ۱۹۳۰ شروع نمود، شرکت ویتامین

    کالیفرنیا بود که اسم خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت عوض کرد و حالا کالاهای خود را بوسیله شرکت اموی به

    فروش می‌رساند.

    امروز قوانین و مقررات فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در بسیاری از کشورها مشخص شده‌اند؛ اما هیچ

    سازمان معینی نیست که معلوم نماید یک شرکت ویژه هرمی یا شبکه ایِ قانونی می باشد. ولی در ایران، قانونی

    یا غیرقانونی بودن یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای را وزارت صنعت، معدن و تجارت معین می نماید.

    شرکتی که بیشتر به جذب بازاریاب می‌پردازد تا فروش کالا به مردم عادی، هرمی و غیرقانونی می باشد.

    منبع: بازاریابی شبکه ای رادین
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏29 آگوست 2016
    tanha1368 از این پست تشکر کرده است.
  2. hosnam

    hosnam کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏5 سپتامبر 2016
    ارسال ها:
    27
    تشکر شده:
    2
    جنسیت:
    زن
    کاربرد جمع سپاری در فروشگاه های اینترنتی بسیار گسترده است و نحوه اجرا و بهره گیری از آن نیز بستگی به ذوق و ابتکار مدیران اجرایی فروشگاه دارد.

    برای موفقیت هر چه بیشتر فروشگاه های اینترنتی نیازمند مواردی مانند: رنکینگ خوب در میان سایت های مشابه، وجود محتوا در وب سایت فروشگاه، طراحی مناسب، نام و برند مناسب و فروش مداوم هستیم.برای اطلاعات بیشتر دراین مورد به وبلاگhttp:// blog.minikar.com/ سر بزنین همچنین میتوانید برای درامد انلاین و بسیار راحت به سایت زبر سری بزنید

    http:// minikar.com
     
    Last edited by a moderator: ‏27 سپتامبر 2016
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.