1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

روش صحیح نوشتن محتوا در طراحی وب سایت

شروع موضوع توسط portal در ‏29 آگوست 2016 در انجمن سیستم های مدیریت محتوا

  1. portal

    portal کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏2 فوریه 2016
    ارسال ها:
    39
    تشکر شده:
    9
    جنسیت:
    زن
    روش صحیح نوشتن محتوا در طراحی وب سایت

    awww.portal.ir_uploads_posts_10eba_how_to_write_the_best_conte53a3fd4b212f8b507ae95b70a57aac0a.jpg
    زمانی که یک بازدید کننده به وب سایت شما مراجعه می کند، پس از مشاهده وب سایت تصمیم می گیرد که در وب سایت شما بماند یا آن را ترک کند. طراحی وب سایت شامل چندین مورد از جمله صفحه بندی، کادر بندی، فونت و رنگ و همچنین انتخاب از تصاویر و عکس ها می باشد. با این حال هنگامی که بازدید کننده به وب سایتی که از طراحی گرافیکی چندان خوبی برخوردار نیست، مراجعه می کنند تنها با خواندن محتوا و مطالب شماست که تصمیم به ترک نکردن وب سایت شما می گیرند.

    به همین دلیل، به استثنای طراحی سایت، هیچ چیز دیگری مانند محتوای وب سایت نمی تواند بر روی خوانندگان تاثیر بگذارد و گویای کیفیت بالای خدمات شما باشد. بنابراین مهم است که شما در انتخاب موضوعات و نوع نگارش آنها از قواعد و چهارچوب های استاندارد استفاده کنید تا بتوانید بهترین تاثیر را بر روی مخاطبان داشته باشید.

    مبانی ابتدایی
    بیشتر خوانندگان تفاوت محتوای ارزشمند و غیر ارزشمند را به خوبی می دانند. ساده نویسی، نحوه نگارش صحیح و غلط املایی کم، یکی از این نشانه هاست. همچنین نشانه های دیگری همچون استفاده از زیر فصل، بولدینگ، انتخاب موضوع و ... نیز وجود دارند. ی

    ک مقاله خوب باید مختصر باشد و با خوانندگان صریح صحبت کند، بداند از چه چیزی سخن می گوید و در انتها با نتیجه گیری، آن چیزی را که به مخاطب وعده داده است به وی بدهد. به این ترتیب خوانندگان یک مقاله، با هر سطحی از سواد نیز می توانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

    نوشتن مقاله در 5 مرحله
    هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود مقاله ای بنویسید، بهتر است که متن خود را به 5 قسمت دسته بندی کنید. از طریق این 5 مرحله می توانید آن چیزی را که برای مقاله خود در ذهن دارید را پیاده سازی کنید.

    1. ایجاد طرح کلی
    2. نوشتن مباحث مقاله
    3. نوشتن پیش نویس
    4. ویرایش و اصلاح پیش نویس
    5. خواندن متن خود: این مرحله بسیار مهم است. در این مرحله فرض کنید مخاطبتان در مقابل شما قرار دارد و می خواهید مقاله را برای وی بخوانید. آیا او با مقاله شما ارتباط برقرار می کند؟
    مرحله اول: ایجاد طرح کلی
    کلید طراحی و ایجاد هر فرایندی، چه می خواهد متن نوشتاری باشد و چه یک طرح گرافیکی، این است که هدفتان را از ابتدا مشخص کنید. نکتۀ مهم در این مرحله از نگارش متن، بحث و توافق کلی تیم مدیریت محتوا بر روی موضوعات و نقاط کلیدی است. در طی چنین جلساتی است که ایده ها و نظرات مختلف باعث شکوفایی ایده های جدید می شوند. سوالاتی که معمولاً در این جلسات مطرح می شوند درباره محتوا، نوع مخاطبان و جدول زمانی تولید محتوا، می باشد.

    همچنین باید بخش های مختلف متن و تعداد کاراکترهای آن مشخص شود. به عنوان مثال صفحه اصلی در یک پاراگراف کوتاه و با جملات تیزرگونه نوشته شود. مطمئنا صفحات دوم و سوم تا حد بیشتری طولانی هستند و نکات اساس موضوع را به خوبی شرح می دهند. همۀ این نکات باید از پیش، برنامه ریزی شده باشند. همچنین قسمت دیگری از محتوای وب سایت خود را باید با طراحان وب سایت هماهنگ کنید، تا تراز گرافیکی بین متن و گرافیک وجود داشته باشد. این کار بر افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

    مرحله دوم: نوشتن مباحث مقاله
    هنگامی که پروژه درست برنامه ریزی شده باشد، به راحتی می توان برای مباحث محتوا، عنوان و موضوع انتخاب نمود. طرح کلی فهرستی از نکات کلیدی خواهد بود که در هر بخش یا صفحه از وب سایت از آن استفاده می شود. بهتر است مطالبتان دارای سه قسمت اصلی باشند:

    • مقدمه
    • بدنه اصلی
    • نتیجه گیری
    این روش نوشتن مقاله، روشی استاندارد است که بسیاری از مدیران محتوا متاسفانه آن را رعایت نمی کنند که بسیار تعجب آور است.

    مرحله سوم: نوشتن پیش نویس
    قدم بعدی نوشتن پیش نویس است. در نوشتن پیش نویس باید سعی کنید که جملاتتان کامل باشد اما باید آنها را سریع بنویسید. بعداً فرصت اصلاح متن را خواهید داشت. در واقع می توان گفت این مرحله نوشتن کتبی مرحله اول می باشد. نوشتن پیش نویس به شما کمک می کند ایده های خود را به سرعت یادداشت نمایید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که هیچ چیز را از قلم نیانداخته اید.

    مرحله چهارم: ویرایش و اصلاح پیش نویس
    اصطلاح معروفی بین تولید کنندگان محتوا وجود دارد که می گوید، یک متن خوب و کامل بعد از یک پیش نویس ایجاد می شود. در این مرحله می بایست تمام متن خود را از ابتدا ویرایش نمایید و آن را مطابق کیفیت درخواستی مدیر وب سایت بازنویسی نمایید. بهتر است بدانید حتی نویسندگان حرفه ای نیز نوشته های خود را بازنویسی می کنند. محتوای نوشتاری خود را چندین بار مطالعه کنید تا مطمئن شوید هیچ اشکالی در آن وجود ندارد.

    ویرایش یک متن جهت بررسی مناسب بودن محتوا، بررسی املا و دستور زبان متن، بررسی سبک و منابع انجام می شود. برای انجام ویرایش متن از روش های مختلفی استفاده می شود. مثلا برخی برای چک کردن غلط های املایی خود، متن را از آخر به اول می خوانند. روش پیدا کردن مشکل در دستور زبان و سبک نوشتاری این است که متن خود را با صدای بلند مطالعه نمایید. این روش به شما کمک می کند تا لحن درستی برای متن خود بیابید. ترفند سوم این است که پس از پایان نوشتن متن خود، آن را منتشر نکنید و در روز بعد آن را دوباره مطالعه نمایید. در این روش شما ایده های تازه ای به ذهن تان خواهد رسید.

    مرحله پنجم: خواندن متن خود
    در این مرحله نکاتی مانند جزییات، دقتر،قالب بندی و طراحی مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا همیشه در این موارد سر دبیری وجود دارد که متن را مطالعه کرده و آن را تایید می کند یا در صورت تایید نکردن مشکلات آن را مطرح می سازد. متن خود را پس از اتمام نگارش، بارها و بارها مطالعه کنید تا بتوانید مشکلات آن را به نحو احسن بر طرف کنید.

    با استفاده از این 5 روش شما می توانید در مدت کوتاهی محتوای بسیار ارزنده ای را تولید نمایید. امروزه تولید محتوا بهترین نوع بازاریابی محسوب می شود زیرا اگر حرفی برای گفتن داشته باشید دیگر لزومی ندارد که میلیون ها تومان خرج تبلیغاتی کنید که هیچ سودی برای شما ندارند.
    منبع طراحی سایت پرتال
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.