1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

توصیه‌هایی برای سالم زیستن

شروع موضوع توسط tanha1368 در ‏30 آگوست 2016 در انجمن کانال تغذیه

  1. tanha1368

    tanha1368 کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏1 ژانویه 2016
    ارسال ها:
    141
    تشکر شده:
    253
    داشتن تغذیه سالم مستلزم ایجاد تنوع غذایی است. در این صورت مواد غذایی متنوع و مختلفی میل می‌کنید و بدن همه‌ی موادی که نیاز دارد را دریافت می‌کند.


    aimg1.tebyan.net_big_1390_03_2718420934195652296382251983027122110192.jpg
    بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌ی هر انسان سلامتی او و داشتن یک زندگی سالم آرزوی همه است. یکی از راه‌های سالم زیستن، داشتن تغذیه‌ی مناسب و سالم است. در این مقاله توصیه‌هایی ارائه می‌شود که شما را به داشتن تغذیه‌ای سالم و در نهایت زندگی سالم‌تر راهنمایی می‌کند.

    صبحانه‌ی مفصلی میل کنید
    از صبحانه غافل نشوید. صبحانه اولین وعده‌ی غذایی بعد از یک شب طولانی است و بدن شما برای شروع روز جدید، نیاز به انرژی دارد. صبحانه به روده‌های شما اجازه می‌دهد که از خواب بیدار و کار گوارش آغاز شود.

    اگر صبحانه‌ی کامل میل نکنید در طول روز تمایل بیشتری به خوردن پیدا می‌کنید که این امر به خودی خود باعث چاقیمی‌شود.



    آب بنوشید
    نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا باعث تحریک دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا می‌شود. علاوه بر این نوشیدن آب باعث دفع توکسین‌ها یا همان سموم بدن می‌شود.

    اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه حدود یک لیتر آب بنوشید. توصیه می‌کنیم صبح‌ها قبل از نوشیدن شیر، آب میوه یاچای اول یک لیوان آب بنوشید.


    آرام و با آرامش غذا بخورید

    موقع کشیدن غذا مراقب باشید. پُرخوری را کنار بگذارید. غذا کم بکشید و مهم‌تر از آن، تند تند غذا خوردن را کنار بگذارید. آرام غذا خوردن به حفظ وزن ایده آل نیز کمک می‌کند.

    در بشقاب کوچک برای خود غذا بکشید باور کنید بدن شما کمتر از آن چه که تصور می‌کنید به غذا نیاز دارد. از این گذشته اگر دیدید که سیر نشدید می‌توانید دوباره غذا بکشید.

    داشتن تغذیه سالم مستلزم ایجاد تنوع غذایی است. در این صورت مواد غذایی متنوع و مختلفی میل می‌کنید و بدن همه‌ی موادی که نیاز دارد را دریافت می‌کند




    پس، از همان ابتدا بشقاب‌تان را به کوه غذا تبدیل نکنید و با آرامش لقمه‌های‌تان را چندین بار بجوید و از هر لقمه لذت ببرید.



    در فواصل مشخصی غذا بخورید

    برای داشتن گوارشی خوب، بهتر است در فاصله‌های مشخص و منظمی غذا میل کنید. این که در روز سه وعده‌ی غذایی داشته باشید خوب است اما بهتر و سالم‌تر است میزان غذای کمتر در وعده‌های بیشتری میل کنید. در این صورت احساس گرسنگی شدید نخواهید داشت و هوس خوردن یک بسته بیسکویت بزرگ هم به سرتان نمی‌زند.


    تنوع غذایی را دست کم نگیرید

    داشتن تغذیه سالم مستلزم ایجاد تنوع غذایی است. در این صورت مواد غذایی متنوع و مختلفی میل می‌کنید و بدن همه‌ی موادی که نیاز دارد را دریافت می‌کند. برای تغییر ذائقه‌ی غذایی گاهی سری به کتاب‌ها و برنامه‌های آشپزی بزنید و سعی کنید که هر روز غذای متفاوتی تهیه و میل کنید.



    تغذیه‌ی متعادل را فراموش نکنید
    حفظ تعادل در تغذیه بسیار مهم است. اگر جزو افرادی هستید که به تنوع غذایی اهمیت می‌دهید ایرادی ندارد که گاهی زنگ تفریح تغذیه‌ای داشته باشید. یعنی این که اگر هوس کردید برای ناهار سیب زمینی سرخ کرده با سس مایونز میل کنید مانعی ندارد اما حتماً یادتان باشد که شب غذایی سبک و کم چرب مصرف کنید. اگر تغذیه‌ی متعادلی داشته باشید دیگر نیازی نیست خود را از خوردن بعضی مواد غذایی محروم کنید.

    aimg1.tebyan.net_big_1390_04_24517796204145213159113683652012696248132.jpg

    تا می‌توانید میوه و سبزیجات میل کنید

    میوه و سبزیجات، مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.

    علاوه بر این، این مواد غذایی مفید، کم کالری بوده و باعث ایجاد احساس سیری نیز می‌شوند.

    برای داشتن یک زندگی سالم باید به اندازه‌ی کافی میوه و سبزیجات میل کنید.



    با آگاهی غذا بخورید

    داشتن تغذیه‌ی سالم مستلزم آگاهی داشتن از خواص مواد غذایی مختلف است. بنابراین به غذایی که می‌خورید اهمیت بدهید و به خواص آن توجه داشته باشید. آیا منطقی است که تنقلات یا غذاهای آماده‌ی مختلف را مصرف کنید بدون این که بدانید این گونه مواد غذایی چگونه تهیه شده یا حاوی چه موادی هستند؟

    توجه داشته باشید که کیفیت مواد غذایی بیشتر از کمیت آن، اهمیت دارد. اگر به آن چیزی که می‌خورید فکر کنید و اهمیت دهید تغذیه‌ی سالم‌تری خواهید داشت.



    به بدن‌تان تکانی بدهید

    به بدن‌تان فرصتی بدهید تا مواد غذایی دریافتی را جذب کند. ورزش نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. بعد از این که غذای اصلی را خوردید بلافاصله به سراغ دسر نروید. بلافاصله بعد از خوردن غذا به رختخواب نروید زیرا در این صورت، بدن، زمانی برای هضم غذایی که میل کرده‌اید، پیدا نمی‌کند.
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏30 آگوست 2016
  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.