1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

تاریخ آموزش 3dmax

شروع موضوع توسط salavati1 در ‏18 سپتامبر 2016 در انجمن مقالات عمومي

  1. salavati1

    salavati1 کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏15 آگوست 2016
    ارسال ها:
    692
    تشکر شده:
    158
    جنسیت:
    زن
    آموزش 3dmax
    1988 بعد ازموفقیت گروه yost درAtari ST آنها شروع به آغاز همکاری با autodesk نمودند . تیم شروع به انجام پروژهای با عنوان THUD که یک نرم افزار modeling و rendering بود کرد که از نام Tom Hudson که فقط تنها برنامه نویس پروژه بود برداشته شد. نرم افزار دارای قسمت های مختلف بود مثل Shaper, Lofter, Editor and Material Editor..... و با 640K حافظه بر روی Dos قابل اجرا بود . بعد از پیوستن Dan Silva قابلیت keyframing نیز معرفی شد که THUDتبدیل شد به یک نرم افزار 3D animation program.

    Autodesk قبول کرد که پخش این نرم افزار تولید شده را انجام دهد .

    3d Studio Autodesk 1990 در سال را که اولین سیستم 3D modeling animation rendering برای PC بود وارد بازار نمود و توانست قابلیت های spline shapes, lofted surfaces, geometric primitives, and basic mesh editing به نرم افزار اضافه کند و قسمت Area را برای پشتیبانی از نرم افزار راه اندازی نماید که به دست Gary Yost , Jack Powell اداره می شد .

    1992 در سال Autodeskنسخه 3d Studio r2 را وارد بازار کرد که plugin های جدیدی را برای قسمت image processing , modelin , animation , .. اضافه نمود و قابلیت تعویض رنگ GUI هم به صورت اختیاری به کاربران داده شد . اسم این کد ها که وظیفه این تغییرات را بر عهده داشتJaguar نام گذاری شده بود چون تیم yost برای هر گروه ایده های جدید خود که نهایتا تبدیل به کد برنامه نویسی می شد نامی رو معیین می نمود .

    1993 3d sudio r3 autodesk را وارد بازار کرد که با فقط دو برنامه نویس به نام dan silva و tom Hudson نوشته شده بود ، که dan تغییرات اساسی رو هم بر روی material editor و rendering انجام داد ، قسمت های جدید اضافه شده هم یکی bitmap processing و یکی هم keyframing بودکه به دست tom صورت گرفت .

    1994 3d Studio r4 autodesk را با ابزارها و قابلیت هایی مثلIK , active shade render و keyscript وارد بازار کرد و این اولین نسخه ای از نرم افزار بود که که باقی محصولات کمپانی autodesk را هم مثل auto cad پشتیبانی می کرد بعد از تولید این ورژن Rolf Berting نیز به گروه پیوست .

    1995 autodesk خبر 3d Studio MAX که بر روی پلت فرم winNT کار می کرد را در SIGGRAPH اعلام می کند که یک نرم افزار32bit شده بود . openGL وdirect 3d هم پشتیبانی می شد و کد cheetah هم که به biped و skin تبدیل شده بود و قابلیت undo که قبل از آن در نرم افزار ها 3d studio معنایی نداشت به نرم افزار الحاق گردید .

    1996 Autodesk بخش multimedia خود را به نام Kinetix تغییر نام داده بود Johnny mnemonic یکی از اولین فیلم هایی رو که داخل آن از 3d Studio 4 استفاده شده بود را به نمایش گذاشت و انیمشن dancing baby با فرمت avi رندر شد . در همین سال بازی پرطرفدارtomb raider نیز که بوسیله 3d Studio ساخته شده بود ، رونمایی گردید . FFD , sub division , SDK و network rendering نیز به نرم افزار اضافه شدند .

    1997 autodesk ورژن 3d Studio Max r2 را معرفی کرد ، که نام کد آن Athena بود قسمت ray-tracing , lens effect , nurbs modeling نیز به 3ds max اضافه شد .

    1998 3d Studio Max 2.5 Autodesk را رو نمایی کرد که قسمت nurbsآن بهبود یافته بود و camera match به آن اضافه شده بود و اولین فیلمی که به صورت اساسی از 3d استفاده کرد ، فیلم lost in space بود که به اکران درآمد .

    1999 autodesk امتیاز گروه discreet را خرید و بخش discreet و kenetix را با هم ادغام نمود و ورژن 3d Studio MAX r3 را رو نمایی کرد ، نام کد ، اسم یکی از خدایان هندو با نام shiva بود و تغییرات زیادی هم بر روی نرم افزار اضافه شد .

    autodesk 2000 رونمایی ازنسخه 3ds Max r4 را کرد و نام کد megma برای آن انتخاب نمود 3d Studio MAX به 3ds max تغییر نام داد و EA بازی the sims بهترین بازی سال انتخاب کرد که به وسیله 3ds max و maya مشترکا ساخته شده بود .

    2001 fifty perecent gray کاندید بهترین انیمیشن کوتاه سال شد . Frantic film هم از 3ds max در فیلم swordfish استفاده نمود .

    2002 discreet از 3ds max 5 رونمایی کرد که قسمت advance light و GI و photometric light به نرم افزار اضافه گردید .

    2003 3ds max 6 discreet را به بازار ارائه کرد که موتور رندر mental ray و reactorو particle flow و..... به آن اضافه شدند در همین سال final destination ساخته شد که در آن یکی از مهیب ترین و ترسناک ترین صحنه های تصادف اتومبیل به وسیله 3ds max برای این فیلم ساخته شد .

    2004 discreet در این سال 3ds max 7 رو معرفی کرد که قابلیت های مثل Editable Poly tools , Edit Poly modifier , Normal mapping , mental ray (version 3.3) ,sub surface scattering , ambient occlusion shaders , Character Studio 4.3 , و SkinMorph and SkinWrap modifiers , Parameter Collector; را به نرم افزار اضافه کرده بود .

    3ds max 8 discreet 2005رو به بازار داد که خیلی از قابلیت های مکس، که سابق بر این در قالب plugin بودند رو در خود جا داد، مثل : Autodesk Vault MAXScript Debugger; Hair and Fur; Cloth Skinning and UVW unwrapping در این سال discreet نام خود را دوباره autodesk تغییر داد و انیمشن gopher broke جایزه oscar را از آن خود کرد .

    2006 نام نرم افزار به autodesk 3ds max 9 تغییر کرد این اولین نسخه نرم افزار بود که هم 32bit و هم 64bit بود که قابلیت های Proxy Textures Manager; .NET support in MAXScript; ProBoolean and ProCutter mental ray 3.5 physical sky Arch&Design shaders به نرم افزار اضافه شده بود .

    2007 autodesk ورژن 3ds max 2008 را وارد بازار کرد که تغییراتی هم داشت مثل : Adaptive Degradation Scene Explorer; Selection Preview in EPoly mode ,Sky Portals , Photographic Exposure Control .

    2008 در همین سال 3d به دو بخش 3ds max design 2009 و 3ds max 2009 تقسیم شد 3ds max design مناسب برای معماران و طراحان بود که تمام خاصیت های3ds max 2009 رو دارا بود به غیر از SDK در همین سال josh brolin از 3ds max برای ساخت زندگی نامه georg w . bush استفاده کرد و از این نرم افزار برای ساخت game بسیاری استفاده شد مثل : Fallout 3, Far Cry 2, Mortal Kombat vs. DC Universe, Rock Band 2, Wheelman™, TNA iMPACT!, Blitz, Prince of Persia and Shaun White Snowboarding

    2009 در این سال 3ds max 2010 به عنوان یک نرم افزار پایه برای حوزه VFXشناخته شده بود و در فیلم های مثل Benjamin Button که اسکار برده بود یا Hurricane Katrina IronMan, و 2012 که تقریبا 95% فیلم گرافیک کامپیوتری بود استفاده شده بود . در این سال بیش از 350 قابلیت به 3d اضافه شده بود و 3ds max به عنوان بهترین نرم افزار هنری در مجله Game Developer انتخاب شد .

    2010 در این سال autodesk در مرکز جایزه اسکار قرار داشت با 11 فیلم نامزد اسکار ، و همچنین 3ds max 2011 را به بازار داد .

    2011 autodesk با معرفی نرم افزار 3ds max 2012 این مسیر پر فراز و نشیب پیشرفت در حوزه گرافیک کامپیوتری را گذرانده و به یکی از قطبهای نرم افزاری دنیا تبدیل گشت .


    در ادامه آموزش 3dmax با تمام این توصیفات 3ds max یک نرم افزارmedia & entertainment است و از آن برای زمینه ها و حوزه های مختلف می توان استفاده نمود . برای استفاده مطلوب تر از توانمندی های این نرم افزار داشتن صرفا اطلاعات تکنیکال و فنی از نرم افزار کافی نمی باشد ، بلکه برای گرفتن نتایج با کیفیت جمع نمودن علوم و هنرهای مختلف و داشتن اطلاعات فنی مناسب شما را به مسیر کمال و پیشرفت هدایت می نماید پس هر چه بیشتر سواد بصری و هنری خود را در زمینه های متفاوت هنری مثل درک از تناسب ، شناخت هندسه و رنگ ، بافت ، طراحی و دست آزاد ، شناخت دوربین و علم مناظر و .... افزایش دهید باعث بر ، بدست آمدن نتایج ارزنده تری در کار با این نرم افزار خواهید شد .

    لذا حین یادگیری 3ds max تمرکز خود را صرفا روی ابزار های تکنیکال نرم افزار معطوف ننمایید و سعی بر پیش بردن سواد در تمام حوزه های علوم ، که اثر گذار در نتیجه پایانی کار برای 3ds max خواهند بود ، کنید . بنابر این هر چه بیشتر بدانید نتایج کارتان با کیفیت تر و بهتر خواهد شد . البته علارغم باورهای اشتباه و عوامانه که یادگیری کل نرم افزار را برای زمینه های مختلف رد می کند ، بنده حقیر معتقدم و همچنین به شما عزیزان هم عرض می کنم که یادگیری تمام قسمتها نرم افزار می تواند جهت ایجاد دید بهتر و جهت گیری کاری مناسب تر و اخذ نتایج با کیفیت تر مفید و فایده واقع گردد ، البته این امر به این معنا نیست که الزامی برای یادگیری تمام بخش ها و قسمت های نرم افزار وجود دارد ، ولی با ارزیابی نمودن نیازها و شرایط کاری و بزاعت زمانی خود اولویت بندیی را برای قسمت های مهم تر نرم افزار می توانید قرار دهید ولی این اولویت سنجی به معنا رد کل مسئله یادگیری کامل نرم افزار نیست .
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏18 سپتامبر 2016
    MAHTAB.M و danial07 از این پست تشکر کرده اند.
  2. danial07

    danial07

    تاریخ عضویت:
    ‏20 ژانویه 2016
    ارسال ها:
    581
    تشکر شده:
    1,068
    جنسیت:
    مرد
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.