1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

موتور تولید روشنایی کلی صحنه Light Catch

شروع موضوع توسط salavati1 در ‏9 اکتبر 2016 در انجمن مقالات عمومي

  1. salavati1

    salavati1 کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏15 آگوست 2016
    ارسال ها:
    638
    تشکر شده:
    158
    جنسیت:
    زن
    در این آموزش وی ری با Light Catch آشنا خواهید شد .زیرا برای آموزش تنظیمات vray برای صحنه های مختلف شما باید با مفاهیم گزینه هایی که در تنظیمات وی ری موجود است آشنایی داشته باشید.
    شما می توانید LC (مخفف Light Catch) را به عنوان جهش اصلی یا فرعی انتخاب کنید .معمولا از LC برای اینکه هم سرعت خوبی دارد و هم کیفیت مناسبی را ارائه می دهد ، مورد استفاده قرار میگیرد ، همچنین نسبت به موتورهای دیگر تنظیمات کمتری نیز دارد .
    با توجه اینکه قدرت آن نسبت به IR کمتر است ، به عنوان جهش فرعی استفاده می شود .و بیشر نیز برای رندرهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیمات آن را در شکل زیر می بینید .
    ما در یک صحنه آزمایشی ، یک راهرو داریم که سه گوی در آن وجو دارد ، رنگ Background را سفید قرار دادیم ، و نور محیطی vray را نیز فعال کردیم .
    و از IR به عنوان جهش اصلی ، و LC به عنوان جهش فرعی استفاده می کنیم .
    حالا صحنه را رندر می کنم، من گزینه show calc.phase را در قسمت LC تیک زدم تا بتوانم مراحل تولید LC را ببینم
    سپس از صحنه رندر می گیرم ، وی ری ابتدا جهش فرعی را حساب می کند بعد از محاسبه ی جهش فرعی ، به محاسبه ی جهش اصلی می پردازد .
    حالا با تنظیمات LC آَشنا خواهید شد که بتوانید کیفیت کار خود را بهتر کنید .
    Subdivs :برای ایجاد نمونه ها می باشد ، هرچه این عدد بیشتر باشد نمونه های بیشتری تولید خواهد شد و در نهایت کیفیت خروجی بهتر خواهد بود.در رندر زیر نمونه های تولیدی برای مقدار ۵۰ را می بینید.
    نکته:برای اینکه نمونه ها را بتوانید ببینید باید قسمت مشخص شده در عکس را تیک بزنید فقط دقت داشته باشید با علامت زدن این گزینه تصویر نهایی ایجاد نخواهد شد و فقط نمونه ها را خواهید دید :
    در نحوه استفاده از وی ری توصیه می شود که برای صحنه های کوچک داخلی عددی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ و صحنه های بزرگ عددی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ را قرار بدهید .
    Sample size : با تعداد نمونه ها آشنا شدید،تیک مربوط به نمایش sample ها را بر می دارم و با تعداد ۲۰ sample و سایز ۰٫۱ رندر خروجی را می بینید.همچنین در قسمت Reconstruction parameters گزینه ی روبروی filter بر روی None قرار دهید تا بتوانید محدوده ی نمونه ها راببینید.در رندر وی ری، من هم جهش اصلی و هم جهش فرعی را بر روی LC قرار دادم .
    طبیعتا هرچه اندازه نمونه ها کوچکتر باشد کیفیت تصویر بهتر و همچنین زمان بیشتری می برد، اما این اندازه متغییر بوده و و معمولا به تعداد نمونه ها و و همچنین Scale نیز مربوط می شود .در واقع وقتی اندازه نمونه را ۰٫۰۲ می گذارید ، وی ری هر نمونه را ۲ درصد اندازه واقعی تصویر در نظر می گیرد اما به شرطی که تعداد نمونه ها کافی باشد وگرنه اندازه نمونه ها را آنقدر بزرگ می کند تا کل تصویر را پوشش دهد (اندازه کوچکتر نمونه = کیفیت بهتر)
    Scale را برای صحنه های ثابت بر روی Screen و برای صحنه های متحرک و انیمیشن بر روی World قرار دهید .
    Interp.sample :در قسمت Reconstruction parameters اگر filter بر روی None نباشد گزینه Interp.samples فعال می شود و برای مقدار بیش از ۱ ، نمونه ها بیشتر در هم ادغام می شوند که این کار باعث می شود نمونه ها به اصطلاح در هم ادغام شوند ، و این کار باعث بالا رفتن کیفیت رندر می شود .
    شما لازم نیست تا این حد تغییرات در کار خود ایجاد کنید ، نکاتی که در زیر می آید را رعایت کنید رندر قابل قبولی را ارائه خواهید داد.
    نکته های کلیدی آموزش وی ری
    به طور کلی مطالب مهم این آموزش را که باید فرا بگیرید دوباره ذکر می کنم:
    • از LC به عنوان جهش فرعی استفاده کنید
    • LC بیشتر مناسب صحنه های داخلی می باشد
    • Subdivs را برای صحنه های بزرگ بین ۱۰۰۰-۱۲۰۰ قرار دهید و برای صحنه های کوچک بین ۲۰۰۰-۲۵۰۰
    • sample size مقدار کمتر آن باعث افزایش کیفیت می شود ، مقدار مناسب ان همان مقدار پیش فرض است
    • در قسمت scale گزینه screen برای صحنه های ثابت و گزینه World برای صحنه های متحرک مناسب می باشد .
    • با افزایش مقدار Inter p.sample صحنه هموار تر رندر می شود و لکه ها کاهش پیدا می کند .
     

    موضوعات مشابه

    Last edited by a moderator: ‏9 اکتبر 2016
    دل آرا از این پست تشکر کرده است.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.