1. بالاخره مسابقه کاربر برتر با جوایز ارزشمند برای فعالترین کاربران!
    هر ماه ربع سکه بهار آزادی و چندین فلش مموری به کاربران برتر به انتخاب شما!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به انجمن مسابقات و جوایز سر بزنید.
    رد اعلامیه

اسید فولیك از ابتلاء به تصلب شرایین پیشگیری می كند

شروع موضوع توسط EBLIS در ‏11 آگوست 2012 در انجمن بهداشت

  1. EBLIS

    EBLIS کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,051
    تشکر شده:
    80
    جنسیت:
    مرد
    اسید فولیك از ابتلاء به تصلب شرایین پیشگیری می كند



    مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت : تحقیقات نشان می دهد كه اسید فولیكی كه به طور طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود می‌تواند سبب كاهش ماده‌ای در خون به نام هموسیستئین شود و به این ترتیب از ابتلاء به تصلب شرایین پیشگیری كند.

    دكتر رضا آمری نیا در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: افزایش دریافت روزانه اسید فولیك به میزان 100 میكروگرم، سبب كاهش مرگ‌ مرتبط با بیماری های قلبی به میزان 7 درصد در مردان و 5 درصد در زنان می‌شود.
    وی خاطر نشان كرد : ارتباط مستقیم‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و داشتن یك رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ كرد.
    آمری نیا ادامه داد: بیماری قلبی به سبب تشكیل تدریجی رسوب‌های چربی یا پلاك‌ها در لایه داخلی دیواره سرخرگ‌ها ایجاد می شود و این رسوب‌ها سبب محدودكردن عبور خون می شود كه آن را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ‌ها (آترواسكلروز) می‌نامند.
    مشاور تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان كرد :برای پیشگیری از تصلب شرایین كاهش فشارخون، دریافت رژیم غذایی كم‌چربی، كاهش وزن اضافی و ترك سیگار از مهمترین مواردی است كه هر فرد باید راعایت كند .
    وی درباره غذاهایی مفید و سالم برای قلب اظهار داشت :كلم برگ، كلم قرمز، گل كلم، كلم بروكسل، بروكلی، ‌شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه، لوبیا سبز، نخود سبز، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، نخود خشك و عصاره مخمر دارای ویتامین‌های گروه ب خصوصا اسیدفولیك هستندبرای قلب مفید است .
    به گفته آمری نیا در جوامعی كه در آن ماهی‌ زیادمصرف می شود شیوع بیماری‌های كرونر قلبی كمتر از جوامعی است كه میزان بسیار كمی‌ ماهی مصرف می‌كنند.
    عضو آكادمی تغذیه و چاقی آمریكا اضافه كرد : ماهی‌های روغنی از قبیل ماهی آزاد و سایر ماهی‌ها از قبیل قباد، حلوا، شیر، كیلكا، و اوزون‌برون دارای اسیدهای چرب مفید هستند و محققان و دانشمندان معتقد هستند كه این مواد باعث كاهش خطر انعقاد خون و همچنین ممانعت از افزایش چربی‌های مضر خون می‌شوند.
    وی مصرف ماهی حداقل 3 بار در هفته، برای افرادی كه دارای سابقه بیماری قلبی و همچنین افرادی كه مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند توصیه كرد.
    آمری نیا گفت :مصرف گوشت و فرآورده‌های آن، لبنیات پرچربی و كره، ‌غنی از نوعی چربی هستند كه باعث افزایش سطح ال دی ال در خون می‌شوندكه باید مصرف این غذاها را باید به حداقل رساند.
     

    موضوعات مشابه

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.