1. فارس پاتوق پیشنهاد می کند موضوع زیر را دنبال کنید

    ...دهه شصتیا پرچما بالاست...
    رد اعلامیه

سلطان ورزش ها

شروع موضوع توسط farhad_4x در ‏11 آگوست 2012 در انجمن کانال تغذیه

  1. farhad_4x

    farhad_4x کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏23 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,005
    تشکر شده:
    211
    جنسیت:
    مرد
    ataknaz.ir_user_files_L128410066944.jpg

    آیا می دانید چه ورزشی به سلطان ورزش ها مشهور است و دارای فواید بسیار زیادی می باشد؟
    پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌های کنترل وزن است که مستقیما باعث سوختن چربی‌ها می‌شود اما برای یک چربی‌سوزی اساسی، لازم است که موقع پیاده‌روی، ضربان قلبتان بالا برود و البته در طول پیاده‌وری نیز میزان افزایش ضربان قلبتان باید کم‌وبیش ثابت بماند...
    1.اگر تازه‌کارید، بدانید که...
    برای شروع بهتر است‌ 3 یا 4 روز در هفته، روزی‌ یك‌ ساعت‌ پیاده‌روی‌ كنید و 2 بار در هفته، به مدت 30 تا 40 دقیقه‌ تمرین‌های ورزشی‌ دیگری انجام‌ بدهید.
    وقتی عصبی‌ هستید، فشارخونتان‌ بالا می‌رود و آدرنالین در خونتان ترشح می‌شود. این اتفاقات برای واکنش‌های سریع و به‌موقع، هنگام استرس، لازم است اما اگر این استرس در طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، باعث‌ تضعیف‌ سیستم‌ ایمنی‌‌تان می‌‌شود و مستعد ابتلا به‌ بیماری‌‌های مختلف ‌می‌شوید. پیاده‌‌روی‌ سبب‌ترشح هورمون بتا آندورفین شود که با مورفین هم‌خانواده بوده و کاملا آرامش‌بخش است. پیاده‌روی با افزایش ترشح این هورمون حتی سبب ایجاد نوعی اعتیاد می‌شود؛ البته اعتیادی سالم و مفید.
    2.پیاده‌روی 10 امتیاز دارد
    1.پیاده‌روی در پارك‌ها و فضاهای سبز، حافظه را تقویت می‌كند.

    2.پیاده‌روی منظم در كاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است. محققان انگلیسی پس از 25 سال بررسی دریافتند که 3.پیاده‌روی خطر ابتلا به این سرطان را تا 25 درصد كاهش می‌دهد.
    3.برخی خانم‌های اهل پیاده‌روی در مورد بزرگ شدن عضلات پا و رانشان نگران‌اند اما عضلات ران نه تنها در اثر پیاده‌روی حجیم نمی‌شود بلکه كشیده و سفت نیز می‌شود. این اتفاق به آن دلیل رخ می‌دهد که بیشتر حجم عضلات ران ما را چربی تشکیل می‌دهد و پیاده‌روی منظم، چربی‌سوز است.
    4.استروژن‌ خون زنان در دوران یائسگی به کمترین حد ممکن می‌رسد و این می‌تواند به بروز مشکلات قلبی‌عروقی‌ بینجامد اما پیاده‌روی‌ باعث‌ بالارفتن‌ میزان‌ HDL و پایین‌آمدن‌ LDL می‌شود و خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد.
    5.كمبود استروژن‌ كم‌‌خوابی‌ می‌آورد اما پیاده‌روی خانم‌ها در دوران یائسگی روی‌ كیفیت‌ و كمیت‌ خواب‌ هم اثر مطلوبی‌ دارد.
    6.یکی از عوارض دوران سالمندی، کاهش تراکم استخوان‌هاست و یکی از موثرترین روش‌های مقابله با آن، پیاده‌روی‌ است.

    7.پیاده‌‌روی‌ به افزایش عزت‌ نفس، اعتمادبه‌‌نفس‌ و نگرش‌ مثبت‌ در زندگی‌ کمک می‌کند.
    8.پیاده‌روی می‌تواند در ترک سیگار و کنترل اشتها موثر باشد.

    9.وقتی پیاده‌روی می‌کنید سوخت و ساز بدنتان را نه تنها در طول پیاده‌روی، بلکه برای تمام روز، بالا نگاه می‌دارید.
    10.پیاده‌روی موجب بالا بردن انرژی می‌شود و این مهم از طریق افزایش ظرفیت استفاده از اکسیژن به انجام می‌رسد.
    3.کی پیاده‌روی کنیم؟
    پیاده‌روی هنگام صبح مناسب است؛ به شرطی که بتوانید بعد از پیاده‌روی به منزل بازگردید و دوش بگیرید. نیم ساعت قبل از شروع پیاده‌روی صبحانه بخورید تا هم ضعف نکنید، هم زیادی سنگین نشوید.

    پیاده‌روی در ظهر شرایط مناسب‌تری دارد؛ چون بدنتان طی روز از لحاظ دما و قابلیت تحرک در شرایط مناسبی قرار دارد. با این حال، به هیچ عنوان روزهای گرم تابستانی برای پیاده‌روی توصیه نمی‌شود، چراکه خطر از دست دادن آب و عوارض ناشی از آن وجود دارد.
    پیاده‌روی در شب به خاطر پایین‌آمدن دمای هوا هم مفید است. در ضمن شما بعد از پیاده‌روی، امکان استراحت و دوش گرفتن را پیدا می‌کنید. اما پیاده‌روی قبل از خواب توصیه نمی‌شود؛ چراکه سبب افزایش ضربان قلب می‌شود و خواب خوبی را تجربه نخواهید کرد.

    4.برای پیاده‌روی چه می‌خواهیم؟
    كفشى انتخاب كنید كه در آن، به اندازه عرض یك انگشت شست بین انگشتان پاى شما و جلوى كفش فاصله وجود داشته باشد. از کفش‌‌های مقاومی که از قوس کف‌‌پایی و پاشنه حمایت می‌کنند، استفاده کنید.
    در روزهای آفتابی برای محافظت از چشمتان عینک آفتابی بزنید و ضدآفتاب هم یادتان نرود.
    لباس‌های راحت بپوشید و از پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب اجتناب کنید.
    مسیرهای خوش‌آب‌وهوا را برای پیاده‌روی انتخاب کنید.
    یک همراه مشتاق، علاقه‌مند و پرانرژی می‌تواند موجب فعالیت بیشتر شما شود. از یافتن چنین همراهی غافل نشوید.
    5.چگونه پیاده‌روی کنیم؟
    شانه‌هایتان را آزاد بگذارید. مستقیم به جلو نگاه كنید و سرتان را تكان ندهید؛ فقط با حركت چشم جلوى خودتان را ببینید.
    در هر دقیقه باید چیزی حدود 135 قدم بردارید.

    هنگام پیاده‌روی دست‌هایتان را تكان دهید. آنها را از آرنج خم کنید به‌طوری که زاویه 90 درجه تشکیل دهند.
    هنگام پیاده‌روی، پنجه‌ پاهایتان را مستقیم به جلو بگذارید.
    شکمتان و پشتتان را صاف کنید و سرتان را بالا نگه دارید.
    با قدم‌های بلند راه بروید اما در حدی که برایتان ناراحت‌کننده نباشد.
    سعی کنید جز پاها از سایر اعضای بدن نیز به هنگام پیاده‌روی کار بکشید.
    شانه‌ها، قفسه *، بازوها و دست‌هایتان را متناسب با حرکت بدنتان حرکت دهید و مطمئن باشید هرچه بیشتر حرکت کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید.

    6.بهینه‌سازی پیاده‌روی
    مسیرتان را طوری انتخاب کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه‌های کوچک باشد. بالا رفتن از شیب‌ باعث می‌شود ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گام‌هایی که در سطح صاف پیاده‌روی می‌کردید، از شیب‌ها بالا بروید. با این کار، استقامت شما افزایش خواهد یافت و عضلات‌تان قوی‌تر خواهد شد.
    برای افزایش مصرف انرژی در پیاده‌روی می‌توانید یک جلیقه یا ژاکت سنگین بپوشید یا از یک کوله‌پشتی حاوی چند کتاب استفاده کنید اما از حمل وزنه یا چیزهایی که با دست حمل می‌شوند، خودداری کنید.

    گوش دادن به موسیقی‌هایی با ضرب‌آهنگ تند و ورزشی به افزایش اشتیاق شما برای حرکات سریع‌تر و طولانی‌تر منجر می‌شود؛ به شرطی که صدایش در طولانی‌مدت گوش‌تان را آزار ندهد.
    پیاده‌روی‌ای که با گام‌های یکنواخت انجام شود، کالری کمتری مصرف می‌کند. به طور متناوب سرعت‌تان را تغییر دهید. می‌توانید 3 دقیقه آرام و 3 دقیقه سریع پیاده‌روی کنید. سرعت شما در 3 دقیقه با گام‌های سریع باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید.
    نوشیدن آب قبل از پیاده‌روی توصیه می‌شود؛ یعنی یک لیوان آب 20 تا30 دقیقه قبل از شروع پیاده‌روی و یک لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حرکت.
    بهتر است برای پیاده‌روی به جای سطوح آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم وخاکی را انتخاب كنید.
     

    موضوعات مشابه

  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.