1. انجمن های فارس پاتوق
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
    رد اعلامیه

راه های پُر انرژی شدن برای زندگی بهتر

شروع موضوع توسط farhad_4x در ‏11 آگوست 2012 در انجمن کانال روانشناسی

  1. farhad_4x

    farhad_4x کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏23 ژوئیه 2012
    ارسال ها:
    1,005
    تشکر شده:
    211
    جنسیت:
    مرد
    ataknaz.ir_upload_42_0.290222001302944379_taknaz_ir.jpg

    تقریبا هر روز با اشخاصی مواجه می شویم که از احساس خستگی شکایت می کنند. اغلب این شکایت ها بعد از صرف ناهار بیشتر می شود، زیرا افراد احساس افت جسمی و روحی بیشتری در این اوقات پیدا می کنند.
    پر انرژی شدن
    تقریبا هر روز با اشخاصی مواجه می شویم که از احساس خستگی شکایت می کنند. اغلب اوقات این شکایت ها بعد از صرف ناهار بیشتر می شود، زیرا افراد احساس افت جسمی و روحی بیشتری پیدا می کنند.
    متاسفانه زندگی پرتلاطم امروزی، در واقع به بخش طبیعی از عمر انسان ها تبدیل شده است، بنابراین بسیاری از مردم نمی توانند برای خستگی خود چاره مناسبی پیدا کنند.
    هر چند با افزایش سن، انرژی فرد کاهش می یابد، اما راه هایی وجود دارد که می توان بوسیله آنها این روند را آهسته کرد و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره نمود. این راه ها عبارتند از :
    * فقط وقتی گرسنه هستید غذا بخورید. مصرف غذا در هنگام سیری باعث افت سلامتی بدن می شود.
    * خانم ها در هنگام عادت ماهانه و یک ماه پس از زایمان، از قرار گرفتن در محیط سرد و مصرف غذاهای سردمزاج خودداری کنند. همچنین استراحت کافی داشته باشند و از اضطراب بپرهیزند.
    عواطف و مشکلات روحی خود را سرکوب نکنید و آنها را با نزدیکان و دوستان دلسوز خود در میان بگذارید
    * ادرار خود را نگه ندارید و به تخلیه کامل روده بزرگ توجه کنید. تعریق کافی برای سلامتی بدن مفید است.
    * در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید تا از گوشت.
    * روزهای تابستان یک چرت کوتاه پس از ناهار، انرژی کافی به بدن شما می رساند.
    * در شرایطی که تحت فشار عصبی هستید، تمرین تنفس و تمرینات ذهنی آرام بخش را به کار ببرید.
    * در هوای خنک صبح زود یا شامگاه ، ورزش کنید.
    * از هوا، محیط و فعالیت هایی که موجب افزایش گرمی، خشکی و کم آبی بدن می شوند، پرهیز نمایید.
    * بیش از اندازه چای و قهوه مصرف نکنید.
    از بی خوابی و کم خوابی (کمتر از 5 ساعت در روز) و دیروقت به رختخواب رفتن خودداری کنید. 6 تا 7 ساعت خواب شبانه توصیه می شود
    * برای حفظ انرژی بدن، آب بنوشید. اگر در روز، به ویژه در هوای گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشید، می توانید آبی را که از دست می دهید به خوبی تامین کنید. صبر نکنید تا بعد از احساس تشنگی آب بنوشید، چون بدن دائما در حال از دست دادن آب است. سعی کنید طبق عادت همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.
    * وقتی به موقع استراحت کنید، آرامش خود را حفظ کنید و تغذیه مناسب داشته باشید، فرصت آن را پیدا می کنید که درست از انرژی خود استفاده نمایید. توصیه می شود که روزی 20 تا 25 دقیقه مدیتیشن انجام دهید. در شب کمتر از هفت ساعت نخوابید. هم چنین چرت 15 تا 20 دقیقه نیمروز را فراموش نکنید. به علاوه باید در روز دو نوبت 10 دقیقه ای حرکات کششی انجام دهید. این کار جریان خود را در بدن بهبود می بخشد.
    تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می شوند که در حفظ انرژی بدن بسیار حائز اهمیت هستند.
    * موز و هندوانه بخورید. چون این دو میوه، انرژی را به همان سرعت شیرینی ها احیا می کنند. در واقع موز حاوی قند بالایی است، اما بر خلاف قند و شکر مصنوعی، میوه های تازه می توانند املاح، ویتامین ها و فیبر طبیعی را نیز به بدن برسانند.
    * مصرف هویج و سیب زمینی مهم است. این دو خوردنی خوشمزه می توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال بر خلاف فست فودها و تنقلات، مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می کنند، مثل ویتامین C ، A ، اسید فولیک و پتاسیم.
    * برشتوک و گندمک سبوس دار مصرف کنید که حتی بدون افزودن شکر هم حاوی انرژی بالایی است و جزو مواد غذایی مهم در فهرست صبحانه محسوب می شود.
    اثرات مفید چرت زدن
    بررسی‌های محققان نشان داده، یک چرت سبک 6 دقیقه‌ای در روز می‌تواند حافظه را تقویت کند، حتی شاید خیلی بهتر از یک خواب عمیق!
    کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و کنترل بهتر فشار خون، یکی از این تأثیرات است. به‌نظر می‌رسد چرت روزانه، به‌عنوان فرصتی برای کسب آرامش و استراحت در این دنیای شلوغ و پرتنش، می‌تواند نقش مهمی در عملکرد مغز و نیز سلامت جسم انسان داشته باشد، حتی اگر این فرصت، تنها 6 دقیقه، و به اندازه چشم‌ برهم‌ زدنی کوتاه مدت باشد.
    عده ای از محققان هنوز نظر صددرصد مساعدی نسبت به این نتایج ندارند، چرا که عقیده دارند باید مطالعات بیشتری در این مورد صورت گیرد.
    مطالعات نشان داده است که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در افرادی که چرت نیمروزی داشته اند، یک سوم افراد بی بهره از چرت نیمروزی بود.
    چرت زدن، استرس مرتبط با کار را که برای قلب مضر است، کاهش می دهد.
    چرت زدن می تواند هوشیاری و خلاقیت را با کاهش احتمال اشتباهات بهبود بخشد.
    چرت زدن باعث ایجاد حس آرامش، سرزندگی و کاهش استرس می شود.
    نتیجه یک خواب خوب، زندگی آرام و سالم است. پس خوب بخوابید.
     

    موضوعات مشابه

  1. کانال تلگرام

    اطلاعیه ها و اخبارهای فارس پاتوق ، مسابقات و جوایز
  2. گروه تلگرام

    کتاب مذهبی ، کتاب های درسی ، کتاب های علمی ، کتاب رمان
  3. برنامه تلگرام

    اپراتور ، نرم افزار های ارتباطی
  4. سرگرمی و تفریح تلگرام

    دانستنیهای جالب ، مرکز تخصصی ترول ، انواع فال ها و طالع بینی ها ، مطالب طنز آمیز ، اس ام اس و جوک
  5. آموزش تلگرام

    اخبار فارس پاتوق ، انتقادات و طرح های جدید فارس پاتوق ، نظر سنجی ، آموزش های لازم فارس پاتوق ، اطلاعیه های فارس پاتوق
  6. کانال موزیک تلگرام

    مداحی ایام فاطمیه ، مداحی ماه محرم ، موزیک های ایرانی ، موزیک های شاد ، آهنگ های خارجی ، آهنگ های پیشواز ایرانسل ، آهنگ های پیشواز همراه اول ، آهنگ های رومانتیک ، مداحی ، آهنگ های سنتی
  7. اخبار تلگرام

    اخبار حوادث ، اخبار جهان ، اخبار ورزشی ، اخبار پزشکی ، اخبار سیاسی - اقتصادی ، اخبار فرهنگی - هنری ، اخبار علمی
  8. مد و زیبایی تلگرام

    مدل لباس دخترانه ، مدل لباس زنانه ، مدل لباس پسرانه ، مدل لباس مردانه ، مدل لباس ، مدل لباس جدید ، مدل عینک ، مدل مو ، مدل ناخن ، عکس مدل
  9. کانال عکس تلگرام

    عکس های خنده دار ، عکس های بازیکنان ، عکس های ترسناک ، عکس های طبیعت ، عکس های حیوانات ، عکس های حوادث ، تصاویر عاشقانه ، تصاویر کارتونی ، عکس های اتومبیل ، تصاویر هنرمندان ، تصاویر کودکان ، عکس های متفرقه
  10. کانال فیلم تلگرام

    اپراتور همراه اول ، اپراتور ایرانسل ، اپراتور رایتل
  11. تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

    آگهی های استخدام دولتی ، آگهی های استخدام غیر دولتی ، سوالات و پاسخ های آزمون های استخدامی
  12. کانالهای ادبی تلگرام

    تاریخ ، شعر و ادبیات ، نامه نگاری و انواع نامه ها
  13. گروه چت تلگرام

    ابزار های وبلاگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا ، قالب های وبلاگ ، ابزار های وب سایت ، قالب های وب سایت ، معرفی وبلاگ و وب سایت های مفید ، کسب و کار در اینترنت ، کسب درآمد بدون اینترنت
  14. بهترین کانال های تلگرام

    هوا و فضا ، دانش و فن آوری در پزشکی ، دانش و فناوری در کامپیوتر ، دانش و فناوری در موبایل ، دانش و فناوری در وب سایت ها ، جنگ افزار ، تکنولوژی های روز
  15. نرم افزار اینستاگرام

    سیستم عامل ها ، لپ تاپ و تبلت ، نرم افزار ها ، سخت افزار ها ، بازی های کامپیوتری
  16. کانال پزشکی و سلامت تلگرام

    روانشناسی ، تغذیه ، بهداشت ، بیماری ها و روش درمان
  17. بهترین پیج اینستاگرام

    اخبار ورزشی ، معرفی ورزش ها و تیم ها ، شخصیت های ورزشی
  18. عکس اینستاگرام

    برنامه ریزی درسی ، مقطع آموزش ابتدایی ، مقطع آموزش راهنمایی ، مقطع آموزش متوسطه ، مقطع پیش دانشگاهی ، مقطع آموزش فنی حرفه ای ، مقطع آموزش کاردانش
  19. فیلم اینستاگرام

    مقالات کار آفرینی و طرح کسب و کار ، مقالات عمومی ، درخواست مقالات ، مقالات علمی
  20. آموزش اینستاگرام

    رشته های فنی و مهندسی ، رشته های علوم تجربی ، رشته های علوم پایه و انسانی ، رشته های هنر ، معرفی رشته های دانشگاهی ، معرفی دانشگاه های ایران ، رشته های پزشکی ، رشته های زبان انگلیسی
  21. کانال مذهبی تلگرام

    اهل بیت و علما ، احکام ، مولتی مدیای مذهبی
  22. کانال خانواده تلگرام

    خانواده ، هنر در خانه
  23. کانال آشپزی تلگرام

    انواع شیرینی ، انواع دسر ، انواع غذا ها و طرز تهیه آن ها ، خورش ها ، سوپ و سالاد ، ساندویچ و پیتزا ، سس و ترشی
  24. کانال گردش و گردشگری تلگرام

    معرفی مکان های زیارتی ، معرفی مکان های تفریحی ، معرفی مکان های شگفت انگیز ، معرفی شهرها و کشورها
  25. سایر موضوعات تلگرام

    اخبار و مطالب گوناگون خبری ، معما ها و چیستان ها ، اخبار گوناگون اینترنتی ، صندلی داغ ، گفتگو با کاربران ، بازارچه خرید و فروش ، زباله دان
  26. کانال تست روانشناسی تلگرام

    تست هوش
  27. کانال روانشناسی ازدواج تلگرام

    نکات قبل از ازدواج ، نکات بعد از ازدواج
  28. کانال مشاوره جنسی تلگرام

    راهنمایی علمی جنسی
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.