1. بالاخره صندلی داغ برای کاربران ، این ماه برگذار شد!
    صندلی داغ آبان ماه ۹۵ رو هلیا با نام کاربری ( haleya ) مهمان این برنامس!
    برای اطلاعات بیشتر حتما به صندلی داغ در موضوعات آزاد سر بزنید.
    رد اعلامیه

ايروبيک چيست؟

شروع موضوع توسط shahin در ‏15 آگوست 2012 در انجمن معرفی ورزش ها وتیم ها

  1. shahin

    shahin کاربر تایید شده

    تاریخ عضویت:
    ‏9 آگوست 2012
    ارسال ها:
    44
    تشکر شده:
    41
    جنسیت:
    مرد


    asport.harferooz.com_photos_images_858ist2_4366710_aerobics.jpg
    و نياز بدن به استفاده از اكسيژن براي مدتي افزايش مي يابد، اين فعاليت انجام مي گردد. A«ايروبيكA» جزو فعاليت هوازي ( شدت تمرين بالاست و مدت تمرين پايين است). از نظر پزشكي، اين ورزش سيستم قلب، عروق، تنفس را تعليم مي دهد و با سرعت و بازدهي بالا اكسيژن را مي گيرد و به قسمتهاي مختلف بدن مي دهد، تنفس يكنواخت از دهان و بيني توأم انجام مي شود و باعث تبادل اكسيژن و دي اكسيد كربن، كنترل قند خون، كنترل فشار خون و كم كردن وزن اضافي بدن خواهد شد.
    ايروبيك وسيله اي مؤثر براي جلوگيري از افسردگي، بي حوصلگي، بي تابي است، چون هورمون اندروفين در بدن توليد مي شود و باعث ايجاد نشاط، تمركز ذهن و بالا رفتن خلاقيت فكري مي شود.


    بدنسازي (كار با دستگاه)

    هالتر، وزنه، دمبل، چوب كش، سيم كش جزء فعاليتهاي قدرتي و غيرهوازي محسوب مي شوند كه جز لاينفك (جدا شدني) از تمرينات روزمره ايروبيك هستند. از نظر پزشكي بهترين راه براي جلوگيري از پوكي استخوان است زيرا عمل كلسيم سازي روي استخوانها انجام مي شود و در افزايش توان و استقامت عضلات مؤثر است، نقش مهمي در ايجاد اعتماد به نفس و رضايتمندي از جسم دارد و باعث كاهش خطر پوكي استخوان و بهبود هماهنگي بدن مي شود.

    اگر يك خانواده چند نفره فرصت يا هزينه رفتن به باشگاه ورزشي را ندارند مي توانند با وسايل كم به صورت دسته جمعي به مدت 20 دقيقه يا بيشتر در منزل تمرينات ايروبيك و بدنسازي را انجام دهند.

    فاكتورهاي سن
    هر سني براي شروع بدنسازي و ايروبيك مناسب است، به شرطي كه صحيح انجام شود. اين ورزش براي سنين مختلف از خردسالان تا بزرگسالان و حتي كودكان استثنايي مفيد است و به دليل حالت ريتميكي كه دارد در يادگيري حركات به افراد كمك مي كند. بهترين سن براي تمرينات بدنسازي از 15 سالگي به بعد است زيرا كودكان پيش از سن بلوغ، نبايد اقدام به انجام ليفت هاي پرقدرت و سنگين نمايند. در عوض مي توان از وزنه هاي سبك با تكرار 10 يا 15 بار تمرينات را همراه با مربيان يا والدين انجام داد كه بهترين ورزش براي آنها "ايروبيك" است.

    ولي براي زنان بالاي 40 سال، بهترين ورزش تمرين با وزنه است، البته براي اين سنين كه تصميم به شروع تمرين با وزنه را دارند، بهتر است كه با مشورت پزشك معالج و انجام آزمايش تراكم استخوان و يك نوار قلبي، اين ورزش را آغاز كنند. از طرفي افراد مسن بايد مراقب بافتهاي نرم خود باشند و با بالا رفتن سن، وزنه هاي سبك تر را مورد استفاده قرار دهند. افراد با سازگاري و تطابق تمرين مي توانند تا اواخر 50 و اوايل 60 سالگي در حاليكه تنها كمي از قدرت خود را با افزايش سن، افزايش دهند، از وزنه هاي سنگين براي تمرين استفاده كنند.

    ايروبيك در زنان

    خانمها تصور مي كنند اگر با دستگاه، تمرين بدنسازي كنند، بدن آنها عضلاني مي شود، در اين رابطه بايد گفت كه ميزان عضلاني شدن و جذابيت به اين رشته، بين خانمها و آقايان و افراد مختلف، تفاوت دارد. زيرا بدن خانمها به علت اختلاف هورموني با آقايان واكنش متفاوت به اين تمرينات نشان مي دهد. چون هورمون تستترون نقش تعيين كننده در تقويت و بهبود حجم عضلاني دارد و در زنان مقدار اين هورمون كم است، در نتيجه تمرينات با وزنه موجب عضلاني شدن آنها نمي شود، بلكه خانمها مي توانند با برنامه خاص و تمرين با وزنه، عضلات خود را سفت تر كنند. قبل از رسيدن به سن سالمندي و عوارض پيري بهترين ورزش براي بانوان، تمرين بدنسازي (كار با دستگاه) است. زيرا با توجه به محسناتي كه گفته شد، تمرينات قدرتي بهترين راه براي جلوگيري از پوكي استخوان و . . . مي باشد.

    همچنين توصيه مي شود انجام تمرينات ورزشي با برنامه ي تغذيه اي مناسب همراه باشد
     
    saeed از این پست تشکر کرده است.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.